Sprzedaż elektroniki ubieralnej rośnie jak na drożdżach 19

Sprzedaż elektroniki ubieralnej rośnie jak na drożdżach

Ostatnia aktualizacja:

Mimo niesprzyjających okoliczności, spowodowanych przede wszystkim pandemią, sprzedaż urządzeń z kategorii elektroniki ubieralnej dynamicznie rośnie. Wygląda na to, że producentom ponownie udało się trafić w oczekiwania klientów.

Apple nie jest jedyne

Kiedy pisaliśmy o wynikach finansowych Apple za ostatni zakończony kwartał, zwracaliśmy uwagę na ciągle rosnące znaczenie segmentu elektroniki ubieralnej. Mimo, że sprzedaż laptopów, smartfonów czy tabletów mogłaby być lepsza, Apple Watch i obydwie wersje AirPods sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Okazuje się, że podobny trend obserwują wszyscy wiodący producenci wearable.

Sprzedaż elektroniki ubieralnej rośnie jak na drożdżach 20
Apple Watch Series 5 (fot. Miłosz Starzewski/Tabletowo.pl)

Zdecydowany lider

W pierwszym kwartale 2020 roku producenci dostarczyli niemal 73 miliony urządzeń ubieralnych. Zdecydowanym liderem pozostaje firma Apple, która dostarczyła 21,2 milionów sztuk, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 29,3%. Na drugim miejscu uplasowało się Xiaomi (10,1 milionów, 14% udziału), tuż po nim Samsung (8,6 milionów, 11,9% udziału) Huawei i Fitbit.

Sprzedaż elektroniki ubieralnej rośnie jak na drożdżach 21
Dane za Business Wire

W porównaniu do pierwszego kwartału 2019 roku rynek urósł znacząco, z poziomu 56 do 72,6 milionów dostarczonych produktów. Oznacza to wzrost o niespełna 30%.

Mniej zegarków

Mimo, że cały rynek urządzeń ubieralnych urósł, zmalało zapotrzebowanie na inteligentne zegarki. W stosunku rok do roku tych dostarczono o 7,1% mniej (podaż spadła z poziomu 18,2 do 16,9 milionów sztuk). Pozycję lidera z udziałami w rynku na poziomie 26,8% zachowało Apple, jednak rośnie mu silny konkurent. W obliczu zawirowań związanych z ograniczeniem dostępu do amerykańskich technologii na rozwój segmentu wearable mocniej postawiła firma Huawei, której udział w rynku zwiększył się z poziomu 6,4% do 15,2%, dając jej pozycję wicelidera.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Kolejne miejsca zajęli tacy producenci jak Samsung, Garmin oraz Huami.

Sprzedaż elektroniki ubieralnej rośnie jak na drożdżach 22
Dane za Business Wire

Wysoki komfort użytkowania i spore rozszerzenie możliwości smartfonów za relatywnie niewielkie pieniądze sprawiają, że po inteligentne opaski czy słuchawki bezprzewodowe sięgamy coraz częściej. Co istotne, wcale nie można się temu dziwić – to bardzo praktyczne urządzenia, z których korzystanie szybko staje się nawykiem. Dostęp do najpotrzebniejszych informacji czy powiadomień z poziomu nadgarstka często okazuje się bardzo przydatny, a możliwość siedzenia podstawowych parametrów naszej aktywności fizycznej zachęca do sięgania po urządzenia noszone na rękach. Podobnie w przypadku słuchawek, zwłaszcza TWS – kto raz spróbował tego rozwiązania, mimo mankamentów, sięga po nie ciągle.

Z pandemią czy nie, producenci elektroniki w rynkowej rzeczywistości radzą sobie świetnie.

Źródło: Business Wire