Spotify zmiany w interfejsie na 2021 roku - fot. Spotify
fot. Spotify

Spotify wprowadza zmiany w interfejsie aplikacji na smartfonach i tabletach

Wszystko wskazuje na to, że już niedługo doczekamy się kolejnych zmian w interfejsie mobilnej aplikacji Spotify. Tym razem twórcy niezwykle popularnego serwisu streamingowego, oferującego dostęp do muzyki i podcastów, obrali za cel odświeżenie ekranu głównego. Ze zmian mają skorzystać przede wszystkim użytkownicy konta Premium.

Reklama

Nieustające zmiany

Na pewno nie można powiedzieć, że Spotify to serwis, w którym niewiele się zmienia. Co rusz twórcy usługi starają się przyciągnąć nowych klientów, a także utrzymać zainteresowanie już obecnych, których jest już ponad 300 milionów. Minął niewiele ponad rok od momentu, kiedy aplikacja na urządzenia mobilne przeszła drobną graficzną i funkcjonalną rewolucję. Teraz Spotify zapowiada kolejne zmiany, które przede wszystkim mają skupić się na obszarze ekranu głównego. Nawigacja w aplikacji ma być w założeniu jeszcze płynniejsza, a odkrywanie nowych utworów muzycznych znacznie prostsze i przyjemniejsze.

Spotify zaoferuje trzy nowości na ekranie głównym

Twórcy zapowiadają, że planowana aktualizacja ma w jeszcze większym stopniu położyć nacisk na indywidualnego użytkownika. Ekran główny ma teraz stać się unikatowym miejscem za sprawą personalizacji, skupiającej się na naszych upodobaniach w kwestii muzyki czy odsłuchiwanych podcastów. Autorzy zapowiadają, że teraz każdy znajdzie na ekranie głównym coś dla siebie.

Reklama
Planowane zmiany w usłudze Spotify (Źródło: Newsroom Spotify)

We wpisie na oficjalnym blogu Spotify czytamy o trzech zasadniczych zmianach jakich możemy się spodziewać:

„Podróż w czasie” – ta funkcja ma pozwolić na szybki dostęp do historii odtwarzania. W oknie „Ostatnio odtworzone” użytkownicy będą mogli znaleźć wszystkie utwory, jakie zostały odtworzone w Spotify w okresie ostatnich trzech miesięcy. Na liście, oprócz samych utworów, zobaczyć mamy także odniesienia do playlist czy albumów, z których zostały one uruchomione. Z nowej funkcji skorzystać będą mogli także użytkownicy, którzy nie posiadają płatnego abonamentu.

„Wskocz do nowych i niedokończonych podcastów” – jak sama nazwa wskazuje, ta funkcja skupiać się będzie na podcastach. Użytkownicy kont Premium otrzymają specjalnie sporządzoną listę na stronie głównej, skąd szybko przejdą do wcześniej odsłuchiwanych podcastów, sprawdzając ile minut pozostało do końca epizodu. Nowe odcinki wcześniej przesłuchiwanych podcastów, zostaną natomiast oznaczone w widoczny sposób niebieską kropką, tak aby użytkownicy na pewno nie przegapili odcinka.

„Odkryj więcej muzyki” – Użytkownicy kont Premium dostaną na ekranie głównym specjalną zakładkę, skupiającą się na muzyce od swoich ulubionych artystów. Każda nowa piosenka często słuchanego autora, trafi do tej sekcji. Algorytm będzie także brał pod uwagę to, jakiego rodzaju muzyki przede wszystkim słuchamy i raz na jakiś czas zaoferuje propozycję od zupełnie nowego artysty.

Wspomniane nowości mają trafić do Spotify na urządzenia z systemem Android, jak i iOS, jeszcze w tym miesiącu. Dokładna data nie jest jeszcze znana. Możliwe też, że Spotify nie uruchomi wszystkich trzech funkcji w jednym czasie.