Spotify

Spotify jest dwa razy lepsze od Apple Music. Przynajmniej pod tym względem

Spotify ma już 60 milionów subskrybentów planu Premium. To ponad dwukrotnie większa baza użytkowników płacących za usługi strumieniowania muzyki niż ma Apple Music, które w czerwcu raportowało 27 milionów abonentów.

Spotify uruchomiono w 2008 roku i obecnie jest dostępne w 60 krajach. W marcu szwedzka firma ogłosiła, że przekroczyła próg 50 milionów płatnych subskrypcji. W czerwcu zaś przekazała, że w sumie ma ponad 140 milionów użytkowników, co oznacza, że większość ludzi słucha utworów korzystając z bezpłatnego planu, zawierającego reklamy i obciążonego jeszcze kilkoma innymi ograniczeniami. Niektórym artystom ewidentnie nie podoba się to, że można słuchać ich muzykę, nie płacąc za to bezpośrednio.

Przewaga Spotify nad Apple Music, jeśli chodzi o ilość abonentów, jest bezdyskusyjna, ale trzeba pamiętać, że usługa giganta z Cupertino wystartowała znacznie później – ma dopiero dwa lata. Jak na tak młody serwis, dynamika wzrostu jest godna pochwały.

W wyścigu serwisów streamingowych liczy się właściwie tylko ta dwójka. Paryski Deezer ma sześć milionów abonentów – choć to dane ze stycznia 2016 roku i pewnie są dość niedokładne, to nie wydaje mi się, żeby usługa przeżyła przez ten czas jakiś niesamowity boom. Podobnie radzi sobie Tidal od Jay’a-Z, który raportował w kwietniu 2016 roku 3 miliony subskrybentów. Strzelałbym, że obecnie usługa ma około 5-6 milionów użytkowników. Jest jeszcze Rhapsody, które zmieniło nazwę na Napster, ale to raczej margines.

źródło: Gadgets360