Sony wyhodowało żmiję na własnej piersi. Ma konkurencję w postaci smartfonów VAIO

Sony sprzedało całą markę VAIO w 2014 roku. Teraz firma, która nabyła prawa do posługiwania się świetnie rozpoznawalnym (i niemal odwiecznie kojarzonym z Sony) znakiem „fali”, powraca z kolejnym smarfonem. Sony najwyraźniej już nigdy nie zazna spokoju – nadchodzi VAIO A.

Napisałem, że to kolejny smartfon VAIO, bo odkąd firma przejęła biznes komputerowy od Sony wraz z nazwą i znakiem towarowym, wydała już kilka smartfonów.

Nowa propozycja od VAIO będzie właściwie tym samym urządzeniem, co zaprezentowany rok temu VAIO Phone Biz Z. Tamten smartfon był wyposażony w 5,5-calowy ekran HD, 3 GB RAM i średniopółkowy procesor Snapdragon 617, ale działał na systemie Windows 10.

VAIO A ma być zarządzany przez Androida, choć jeszcze nie wiadomo, w jakiej wersji. Wychodzi więc na to, że smartfon będzie konkurencją dla Xperii od Sony, które stanowią 12% rynku telefonów w Japonii. Sony jest w Kraju Kwitnącej Wiśni drugim producentem smarturządzeń – na pierwszym miejscu, z 47% udziału w rynku, znajduje się Apple.

Patrząc na te statystyki, VAIO A nie będzie dla Sony właściwie żadną konkurencją – to w Japonii mała płotka. Jedyną zmianą w stosunku do zeszłorocznego Biz Z jest wyposażenie smartfonu w podwójny slot kart SIM. Producent nie zadał sobie nawet trudu, by podmienić grafikę promocyjną na swojej głównej stronie – nadal przedstawia telefon z interfejsem Windowsa 10.

Nie ma szans na to, żeby VAIO A trafił do Europy czy Stanów Zjednoczonych – to ewidentnie produkt przeznaczony na japoński rynek. Trzeba więc traktować ten produkt wyłącznie w kategorii czystej ciekawostki branżowej.

 

źródło: TheVerge

Exit mobile version