Galaxy S20 sprzeda się świetnie, ale nie tak dobrze jak Galaxy S10

Galaxy S20 sprzeda się świetnie, ale nie tak dobrze jak Galaxy S10

Jutro minie tydzień od Galaxy Unpacked, w trakcie którego zaprezentowano serię Galaxy S20Samsung od razu rozpoczął przedsprzedaż swoich nowych flagowców, która w Polsce potrwa do 8 marca 2020 roku, a więc niemal miesiąc! Premiera sklepowa zaplanowana jest zaś na 10 marca. Według pierwszych szacunków, południowokoreański producent nie powinien narzekać na popyt na najnowsze eSki, nawet jeśli nie dorówna on temu na linię Galaxy S10.

Nawet jeżeli komuś seria Galaxy S20 nie przypadła do gustu, to nie można jej odmówić tego, że aktualnie są to najlepsze smartfony w ofercie Samsunga, a już szczególnie Galaxy S20 Ultra 5G. Koreańczycy ponownie położyli największy nacisk na możliwości fotograficzne, ale jednocześnie po raz pierwszy od kilku lat zaserwowali nam coś zupełnie nowego, a nie jedynie ulepszoną wersję poprzednio zastosowanego rozwiązania. Z czasem dowiemy się, jak aparaty sprawdzają się w rzeczywistości, bowiem potencjału im nie brakuje.

Ceny smartfonów z serii Galaxy S20 nie należą do najniższych – zaczynają się od 3949 złotych za Galaxy S20 i kończą na 5999 złotych za Galaxy S20 Ultra 5G. Jednocześnie są podobne do cen ex-flagowców z linii Galaxy S10 w momencie premiery (dziś są niższe), a użytkownicy dostają więcej. Mimo wszystko na ich zakup nie będzie mogła sobie pozwolić większość klientów, co może mieć odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych.

Samsung Galaxy S20 – prognozowana sprzedaż

Według szacunków analityka Ming-Chi Kuo, który specjalizuje się przede wszystkim w dostarczaniu informacji o planach produktowych Apple, Samsung do końca 2020 roku sprzeda od 30 do 32 milionów sztuk smartfonów z serii Galaxy S20. Liczba ta niewątpliwie robi wrażenie, jednak nie wtedy, gdy porównamy ją z szacunkową sprzedażą flagowców z linii Galaxy S10. Ta bowiem rozeszła się w 2019 roku w około 36-38 mln egzemplarzy. Jeśli prognozy się sprawdzą, południowokoreański producent odnotuje więc spadek o od 10% do nawet 20%.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Oczywiście liczba sprzedanych smartfonów to dla Samsunga kwestia raczej drugorzędna, ponieważ ważniejszy jest zysk, jaki przyniesie seria Galaxy S20. A wpływ na jego wysokość ma wiele czynników, m.in. wydatki poniesione na marketing (a Koreańczycy nie szczędzą pieniędzy na tę kwestię).

Samsung Galaxy S20, Galaxy S20+ i Galaxy S20 Ultra – pierwsze wrażenia

Samsung Galaxy S20, Galaxy S20 Plus i Galaxy S20 Ultra oficjalnie! (pierwsze wrażenia)

Źródło: cnBeta via GizmoChina