fot. Tabletowo.pl

Samsung i Spotify zacieśniają współpracę. Aplikacja będzie preinstalowana na smartfonach koncernu

Samsung ogłosił nawiązanie współpracy ze Spotify na sierpniowym Galaxy Unpacked, podczas którego zaprezentował smartfon Galaxy Note 9, smartwatch Galaxy Watch i głośnik Galaxy Home. Dziś, po niemal dokładnie siedmiu miesiącach od tego wydarzenia, szwedzki serwis poinformował, że zacieśnił swoje relacje z południowokoreańskim producentem. Dla użytkowników to bardzo dobra wiadomość.

Ze Spotify korzysta już ponad 200 milionów osób na całym świecie. Dla porównania, z konkurencyjnego Apple Music cztery razy mniej. Według ostatnich danych, wersję premium wykupiło natomiast nieco mniej niż 50% wszystkich użytkowników serwisu (96 milionów). Dopiero niedawno firmie udało się jednak wypracować pierwszy w swojej historii zysk (w czwartym kwartale 2018 roku).

Po raz pierwszy od swojego powstania, Spotify odnotowuje kwartalny zysk. I od razu wydaje pieniądze na podcasty

Ogłoszone dziś zacieśnienie współpracy z Samsungiem może bardzo pomóc Spotify. Począwszy od 8 marca 2019 roku, aplikacja serwisu będzie preinstalowana na „milionach nowych urządzeń południowokoreańskiego producenta na całym świecie”. Co więcej, nowi użytkownicy w Stanach Zjednoczonych, którzy kupią „wybrane sprzęty z serii Galaxy”, w tym także flagowce z rodziny Galaxy S10, otrzymają w prezencie pół roku opcji Premium w prezencie.

Niestety, ww. oferta będzie ograniczona wyłącznie do Stanów Zjednoczonych, a przynajmniej na początkowym etapie. Niewykluczone, że w najbliższej przyszłości zostanie ona rozszerzona o użytkowników w innych krajach, jednak na razie Spotify nic takiego nie deklaruje.

Źródło: Spotify