Samsung Galaxy Note 10 (fot. Tabletowo)

Samsung ponownie liderem wśród producentów ekranów AMOLED

Samsung już od kilku lat okupuje bardzo wysokie miejsce w wielu różnych rankingach. Od smartfonów zaczynając, a na AGD kończąc. Wiele wskazuje na to, że to nie zaspokaja apetytu zarządu spółki. Oto bowiem na fotel lidera branży wyświetlaczy mobilnych wdrapał się Samsung Display.

Wydawać by się mogło, że rosnąca pozycja Samsung Display wynika z tego, że matryce AMOLED stają się coraz popularniejsze. Cóż, sytuacja jest nieco bardziej złożona. Samsung jest jednym z pionierów tej technologii, dlatego też nie jestem specjalnie zdziwiony tym, że wielu innych producentów ochoczo korzysta z jego rozwiązań. Chcąc mieć przed oczyma pełen obraz sytuacji, trzeba jednak spojrzeć nieco szerzej.

Fot za: Technology.ihs.com

Tylko w trzecim kwartale tego roku Samsung dostarczył na rynek aż 146 milionów paneli AMOLED. Oznacza to, że firma odpowiada aż za 29% rynku wyświetlaczy. Tak duży wzrost (szacuje się, że o niespełna 8 punktów procentowych) pozwolił zrzucić z tronu niedawnego lidera – BOE Technology. Udział drugiej firmy w rynku spadł poniżej 20%. Trzecie miejsce należy do niezbyt dobrze znanej w Europie firmy, jaką jest Tianma. Zaskakuje niska pozycja LG, jednak należy pamiętać o tym, że ta firma skupia się raczej na większych ekranach, które przeważnie znajdują zastosowanie w telewizorach.

Samsung patentuje nowy panel OLED dla smartfonów. Podobno będzie super wytrzymały

Ciekawie wygląda też związek między wzrostem pozycji Samsunga a zadyszką BOE Electronics. W pewnym sensie można wręcz wprost stwierdzić, że procentowy spadek udziałów w rynków BOE niemal w całości przejęli Koreańczycy. Być może jest to pokłosie wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Nie od dziś wiadomo, że z matryc tego producenta bardzo często korzystał Huawei.

Chiński producent ekranów OLED, BOE, rośnie w oczach: dostarcza już więcej ekranów do Mate 20 Pro niż LG

Trudno powiedzieć, czy Samsung może już cieszyć się z roli lidera czy BOE zdoła zawalczyć o utracony fotel lidera. Coś mi podpowiada, że jeśli tylko Huawei zdoła ponownie uzyskać licencję na korzystanie z usług Google, to statystyki znów mogą ulec pewnym zmianom.

źródło: Technology.ihs.com