smartfon Huawei Mate 20 Pro smartphone

Chiński producent ekranów OLED, BOE, rośnie w oczach: dostarcza już więcej ekranów do Mate 20 Pro niż LG

Huawei, podobnie jak wielu innych producentów, dywersyfikuje dostawców poszczególnych podzespołów, tzn. zleca produkcję danego komponentu co najmniej dwóm firmom. Ekrany do Mate 20 Pro dostarczają LG Display oraz BOE Technology i ten ostatni produkuje już więcej paneli niż Koreańczycy. Co więcej, chińskie przedsiębiorstwo jest na dobrej drodze, aby odebrać trochę udziałów w segmencie wyświetlaczy OLED niepokonanemu liderowi, tzn. Samsung Display.

Jeśli nigdy nie słyszeliście o BOE Technology, to powinniście wiedzieć, że swego czasu firma dostarczała ekrany OLED do Xiaomi Redmi Pro, który zadebiutował na rynku pod koniec lipca 2016 roku. Od tamtego momentu minęło już sporo czasu i przedsiębiorstwo cały czas się rozwija. Dzięki poczynionym inwestycjom udało mu się pozyskać (niewyłączny) kontrakt na produkcję wyświetlaczy OLED do Huawei Mate 10 ProHuawei Mate 20 Pro.

Zdaniem źródeł z branży, BOE Technology jest na dobrej drodze, aby zagrozić pozycji Samsung Display w segmencie elastycznych ekranów OLED. Siły produkcyjne chińskiej firmy nieustannie rosną i jeśli wszystko pójdzie gładko, to jeszcze w 2019 roku może dojść do zamiany miejsc na podium.

Już w trzecim kwartale 2018 roku BOE Technology zaczęło dostarczać więcej wyświetlaczy OLED do Huawei Mate 20 Pro niż LG Display, pomimo że w tym okresie tylko 10% paneli, które zjeżdżało z taśm produkcyjnych, spełniało wymagania producenta. W kolejnym, czwartym kwartale 2018 roku odsetek ten wzrósł jednak już do 30%, natomiast do końca 2019 roku ma on urosnąć aż do 50%.

W czwartym kwartale 2018 roku BOE Technology udało się też zredukować koszt produkcji 6,39-calowego wyświetlacza OLED do 80 dolarów. Dla porównania, Samsung Display wydaje na wytworzenie takiego ekranu 60 dolarów. Zdaniem Display Supply Chain Consultants (DSCC) do końca 2019 roku chińska firma zdoła jednak zejść z kosztami produkcji jeszcze niżej niż koreańskie przedsiębiorstwo. W praktyce będzie to oznaczać, że BOE Technology może mieć większe szanse na pozyskanie nowych kontraktów, ponieważ zaoferuje niższą cenę zainteresowanemu producentowi smartfonów.

Chińska firma w trzecim kwartale 2018 roku produkowała aż milion wyświetlaczy OLED miesięcznie, podczas gdy w poprzednim kwartale z taśm produkcyjnych schodziło każdego miesiąca zaledwie 125000 ekranów tego typu. Skok jest więc ogromny!

Jestem bardzo ciekawy, jak Samsung Display zapatruje się na rosnącego w siłę konkurenta. Jeśli bowiem tak dalej pójdzie, to BOE Technology faktycznie może go zepchnąć z pozycji lidera w segmencie elastycznych wyświetlaczy OLED – a to byłoby naprawdę nie lada osiągnięciem.

Polecamy również:

Z chińskich fabryk wyjeżdżać będzie coraz więcej ekranów AMOLED

Źródło: DigiTimes dzięki GSMArena