Foxconn Foxtron (fot. inf.news)

Produkują iPhone’y dla Apple, a teraz składają własny samochód elektryczny

Producent elektroniki Foxconn jest znany głównie ze swojej współpracy z Apple. To z taśm produkcyjnych fabryk tej firmy schodzą nowe iPhone’y. Jest ona jednak zainteresowana rynkiem pojazdów elektrycznych, czego dowodem jest bliska premiera elektryka o nazwie Foxtron.

Reklama

Foxconn to nie tylko iPhone’y

Foxconn jest kluczowym partnerem Apple. W chińskim Zhengzhou mieści się największa na świecie fabryka iPhone’ów. Każdego roku produkuje się tam połowę wszystkich nowych smartfonów z logo nadgryzionego jabłka. Do ich składania przystosowanych jest aż 90 linii montażowych, obsługiwanych przez około 350 tysięcy pracowników. Dzięki temu każdego dnia zakłady Foxconna opuszcza pół miliona iPhone’ów.

Oczywiście Foxconn produkuje elektronikę nie tylko dla Apple. Klientami firmy są na przykład Intel (płyty główne), Microsoft (Xboksy) czy Dell i HP (komputery i laptopy). Firma ma też ochotę wejść na rynek pojazdów elektrycznych. Niedawno przedsiębiorstwo ogłosiło przejęcie amerykańskiego startupu samochodów elektrycznych, Lordstown Motors. Tajwańska firma ma jednak o wiele więcej do pokazania.

Reklama

Elektryczny samochód Foxconna już niebawem

Foxconn zaprezentuje swoje plany związane z elektrycznymi pojazdami dosłownie za kilka dni. Tajwańczycy są na zaawansowanym etapie projektowania swojego pierwszego elektrycznego wozu i 18 października będą gotowi pokazać efekty tych starań.

Producent opublikował kilka zdjęć zdradzających sylwetkę nowego EV, a parę innych po prostu wyciekło do sieci. Rzut na auto z przodu zdradza nazwę pierwszego elektryka firmy: Foxtron. Wydaje się, że będziemy mieli do czynienia z sedanem z elementami sportowego nadwozia w stylu czterodrzwiowego coupe.

Pod względem wydajności, pojawić mają się wersję o różnej mocy silników i pojemności akumulatorów. Spodziewamy się baterii o pojemności 93 Wh, 100 Wh i 116k Wh, umieszczanych w wozach z silnikami 95 kW, 150 kW i 200 kW (napęd przedni) oraz 150 kW, 200 kW, 240 kW i 340 kW (napęd tylni). Różnorodność może wynikać z tego, że Foxconn najprawdopodobniej przymierza się do premiery aż trzech modeli elektryków.

Z pewnością, więcej informacji, w tym dotyczących spodziewanej dostępności, a być może także i ceny, poznamy w przyszłym tygodniu.

Reklama