Rolls-Royce Phantom V w elektrycznym wydaniu. Poznajcie niezwykły projekt

(fot. Lunaz)

Firma Lunaz, specjalizująca się w zmienianiu klasycznych samochodów w elektryki, zaprezentowała nowy projekt. Oto Rolls-Royce Phantom V.

Klasyczny Rolls-Royce Phantom V przeszedł elektryfikację

Oryginalny Phantom V był produkowany od 1959 do 1968 roku, a pod jego maską znajdował się ogromny silnik V8 o imponującej pojemności 6,2 l. Natomiast teraz specjaliści z Lunaz postanowili wziąć ten model na warsztat i pod względem napędu dostosować go do trendów panujących w XXI wieku.

(fot. Lunaz)

Trzeba przyznać, że cały projekt prezentuje się po prostu świetnie – otrzymujemy piękny samochód, którego bryła ma już ponad 60 lat. Jak przystało na Rolls-Royce’a, w środku czuć luksus i najwyższą jakość wykonania, charakterystyczną dla aut z najwyższej półki. Warto zauważyć, że firma Lunaz nie zdecydowała się na znaczącą przebudowę wnętrza, dzięki czemu klienci będą mogli poczuć się prawie jak w oryginalnym modelu.

(fot. Lunaz)

Przedsięwzięcie jest naprawdę ambitnie. Pracownicy Lunaz, podobnie jak w przypadku innych modyfikowanych samochodów, przeprowadzają pełną odbudowę strukturalną i estetyczną z powrotem do prawie oryginalnej specyfikacji. Następnie firma dodaje własny silnik, cały osprzęt i spory akumulator o pojemności aż 120 kWh. Dla porównania, topowa odmiana Tesli Model S, oznaczona P100D, ma na pokładzie akumulator o pojemności 100 kWh. W pełni naładowany Rolls-Royce Phantom V ma zapewnić do 483 km maksymalnego zasięgu.

(fot. Lunaz)

Jak przed chwilą wspomniałem, wnętrze pozostaje niemal niezmienione. Nie mamy dużych, dotykowych wyświetlaczy czy wirtualnego kokpitu tuż za kierownicą. Zamiast tego, Lunaz montuje analogowe wskaźniki, pasujące do oryginalnego obrotomierza i prędkościomierza.

(fot. Lunaz)

Oczywiście, jeśli klient zażyczy sobie powiewu nowoczesności, to firma oferuje kilka dodatków. Przykładowo, pasażerowie mogą korzystać z opcjonalnych, wyświetlaczy, które służą do oglądania filmów i wyświetlania interfejsu z podłączonego smartfona.

Rolls-Royce Phantom V – cóż, tanio nie jest

Nawet wybierając nowego Royce’a z salonu trzeba często wydać około 2 mln złotych. Nic więc dziwnego, że elektryczny Phantom V kosztuje naprawdę dużo. Ceny startują bowiem od 500 tys. funtów, czyli około 2,5 mln złotych.

(fot. Lunaz)

Firma Lunaz zamierza stworzyć tylko 30 egzemplarzy, co i tak można uznać za dość sporą liczbę. W końcu, najpierw trzeba znaleźć oryginalne modele do odnowienia, a to już jest dość sporym wyzwaniem.

Exit mobile version