Fitbit Versa Lite (fot. Fitbit)

Robi się ciekawie. Fitbit może zostać sprzedany

Fitbit to jedna z tych firm, która powinna być świetnie znana zwłaszcza tym czytelnikom Tabletowo, którzy cenią sobie zdrowy tryb życia. Podejrzewam, że jest Was tu całkiem sporo, dlatego też zapewne zainteresuje Was informacja o tym, że władze firmy rzekomo rozważają sprzedanie swojego biznesu.

Na początku trzeba dość stanowczo podkreślić, że mówimy tu o spekulacjach, które ujrzały światło dzienne za sprawą agencji Reuters. Nie ma więc (póki co) żadnego oficjalnego oświadczenia firmy w tej sprawie. Aby jednak dobrze zdać sobie sprawę z tego, dlaczego firma być może rozważa taki ruch, trzeba spojrzeć na rynek fit-akcesoriów nieco szerzej. Producent jest systematycznie podgryzany przez takie firmy jak Xiaomi czy Huawei, które często mogą zaoferować ciekawe akcesoria w niższej cenie. To oczywiście nie sprzyja umacnianiu swojej pozycji na rynku przez Fitbit.

FitBit Versa Lite – niepotrzebny krok wstecz (recenzja)

Według źródeł Reutersa, Fitbit miał rozmawiać z bankiem inwestycyjnym Qatalyst Partners. Rozmowa dotyczyła tego, czy firma powinna współpracować z potencjalnymi nabywcami. Na ten moment wiele wskazuje na to, że pojawił się pewnego rodzaju impas. Bank stara się przekonać włodarzy firmy, by dali mu możliwość rozpoczęcia szerokiego analizowania rynku, a sam producent stoi na stanowisku, wedle którego sprzedaż aktywów firmy miałaby być ostatecznością.

Długo nie czekaliśmy: smartwatch Fitbit Versa 2 oficjalnie

Co ciekawe, w tle pojawia się firma-matka Google, Alphabet Inc. Serwis źródłowy poprosił o komentarz obie strony, jednak te – co raczej nikogo nie powinno dziwić – ograniczyły się do stwierdzenia, wedle którego nie odnoszą się do plotek. Wartość Fitbit na przestrzeni ostatniego roku wzrosła, osiągając kapitalizację rynkową na poziomie 1,1 miliarda dolarów. Co ciekawe, mimo tak obiecujących notowań, firma obniżyła prognozę przychodów na 2019 rok. Podobno smartwatch Versa Lite nie do końca spełnił pokładane w nim nadzieje.

Fitbit Charge 3 oficjalnie. Opaska ma dotykowy ekran i pulsometr, ale zabrakło wbudowanego GPS-a

Możemy być niemal pewni tego, że historia będzie miała jeszcze kilka nagłych zwrotów akcji. Szczerze mówiąc, nie byłbym zdziwiony tym, gdyby to Alphabet Inc. było bardziej zainteresowane kupnem niż Fitbit sprzedażą. Nie od dziś wiadomo, że firma zarządzająca Google nie radzi sobie z tworzeniem fit-akcesoriów tak dobrze, jak konkurencja, na czele z Apple. Jak uważacie, Fitbit pod skrzydłami firmy z Mountain View zdołałby rozwinąć się w wielką potęgę?

źródło: Reuters