Redmi stworzy rywala dla Xiaomi Mi Band 4. Będzie bratobójczy pojedynek?

Xiaomi Mi Band 4 niewątpliwie jest jedną z najciekawszych opasek na rynku. Użytkownicy za niewielkie pieniądze otrzymują kompletne urządzenie, oferujące rozbudowaną – jak na sprzęt tego typu – funkcjonalność (szczególnie w Chinach). Okazuje się, że Redmi szykuje podobne akcesorium. Czy marka-matka ma się czego obawiać?

Każda kolejna opaska z serii Mi Band praktycznie z miejsca staje się hitem sprzedażowym. Xiaomi co roku serwuje jeszcze lepszy i bardziej kompletny sprzęt. Najnowszy Xiaomi Mi Band 4 oferuje wiele przydatnych na co dzień funkcji i niewątpliwie jest jednym z najciekawszych urządzeń z tego segmentu. Wkrótce Redmi wprowadzi na rynek podobną propozycję.

Xiaomi Mi Band 4 po 5 miesiącach – nadal najbardziej opłacalna opaska na rynku

Opaska sportowa Redmi

W bazie indyjskiej agencji certyfikującej BIS odnaleziono nowe urządzenie Redmi, które przypisano do kategorii „smartwatch”. Sugeruje to, że jego premiera zbliża się coraz większymi krokami i wkrótce producent oficjalnie je zaprezentuje. Warto tutaj przypomnieć, że już na początku listopada 2019 roku główny menedżer marki, Lu Weibing, dał do zrozumienia, że trwają prace nad tańszą wersją Xiaomi Mi Watch, aczkolwiek nie była to jednoznaczna deklaracja wprowadzenia na rynek takiego akcesorium.

Odkrycie w aplikacji Mi Fit sugeruje jednak, że Redmi w najbliższej przyszłości doda do swojego portfolio nie smartwatch, a opaskę fitness. W serwisie społecznościowym Weibo opublikowano bowiem wyekstrahowaną z tego programu grafikę, przedstawiającą ogólną sylwetkę smart banda marki-córki Xiaomi. Wizualnie znacznie różni się ona od Xiaomi Mi Band 4, ale zaoferuje podobne funkcje, m.in. pulsometr, moduł NFC i opcję sterowania muzyką w odtwarzaczu na smartfonie. Oprócz tego, jej właściciele będą mogli zmieniać tarcze, ustawiać alarmy i sprawdzać prognozę pogody.

źródło: Weibo

Można się spodziewać, że opaska Redmi będzie kosztować mniej niż Xiaomi Mi Band 4. Na razie wszystko wskazuje na to, że propozycja marki-córki na pewno trafi do Indii, jednak nie wiadomo, czy na inne rynki również. Są duże szanse, że nadchodząca nowość stanie się bardzo popularna – ciekawe, jak mocno ucierpi na tym sprzedaż urządzenia Xiaomi.

Źródło: Weibo, @Sudhanshu1414 via GSMArena