Najbardziej wartościowe marki świata: Apple drugie, Google trzecie, Xiaomi siedemdziesiąte

fot. Pexels

W globalnym zestawieniu najbardziej wartościowych marek świata dominuje Amazon. Czołówka 100 najwyżej wycenianych firm należy do gigantów technologicznych: Apple, Google i Microsoftu. Gdzieś tam pod koniec człapie Xiaomi.

TOP 100 wartościowych marek świata

Coroczny ranking Kantar BrandZ, przedstawia 100 najwyżej wycenianych marek świata. Powstaje on w oparciu o badanie obejmujące prawie 4 miliony wywiadów z konsumentami oraz 18 500 marek w 512 kategoriach na 51 rynkach. Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że Amazon i Apple biją się w nim o pierwsze miejsce, ale jak dokładnie przedstawia się stawka?

(fot. Kantar)

Pierwsze miejsce, z wynikiem 683 852 miliardów dolarów, zajmuje Amazon. Dzieło życia Jeffa Bezosa zaliczyło przez ubiegły rok ponad 60-procentowy wzrost wartości. Jeszcze więcej urosło Apple, które trafiło na drugie miejsce z wyceną 611 997 mld dolarów. To skok o 74% względem ubiegłorocznej wyceny. Podium zamyka Google – również ze sporymi wzrostami i wartością określaną na 457 998 mld dolarów.

W pierwszej dziesiątce najbardziej wartościowych marek mamy silną reprezentację firm technologicznych – oprócz powyższej dwójki (lub też trójki, bo Amazon jest gigantem handlowym, ale także działa w sektorze technologii) jest także Microsoft, Tencent, i Facebook.

Gdzie inne firmy technologiczne?

Na liście 100 najwyżej wycenianych marek znajduje się sporo innych firm – oczywiście odpowiednio niżej. Wśród nich znajdują się:

Jak widać, brakuje tu wielu producentów smartfonów – inne marki oprócz Apple, Google (które swoją pozycję zawdzięcza dzięki pozostawaniu synonimem internetu), Samsungiem, Huawei i Xiaomi, praktycznie nie istnieją w świadomości wielu ludzi.

(fot. Kantar)

Największymi wzrostami mogą pochwalić się Tesla (275% w ciągu roku) i TikTok (158% w ciągu roku). Mocno podskoczył także Instagram (100%).

W sumie, według raportu, 100 najcenniejszych globalnych marek odnotowało w tym roku niezwykły wzrost wartości aż o 42 proc., w porównaniu z 6 proc. wzrostem w roku ubiegłym i 7 proc. wzrostem rok wcześniej. Przyrost ten oznaczał zysk całkowitej wartości 100 czołowych marek rankingu o ponad 2 biliony dolarów.

Exit mobile version