BLIK

Nowość: Przelew na żądanie BLIK. Usługa dostępna jest już w mBanku

Ciężko jest zabłysnąć na rynku płatności w naszym kraju. Zdobycie zaufania u klientów to jedno, ale utrzymanie dobrze wypromowanej usługi to sukces, który nie przychodzi od razu. BLIK rozwija się od bardzo dawna i zdobywa coraz większą popularność. Przełożyły się na to nie tylko świetne akcje promocyjne, ale też stały rozwój, który otwiera klientom masę możliwości i sprowadza nowych potencjalnych użytkowników pragnących przetestować nową technologię.

Przelew na zawołanie

Prośba o przelew to autorska funkcja BLIKA, która przypomina nieco dzielenie się opłatą za przejazd ze współpasażerem w aplikacji Ubera. Możemy zażądać wysłania nam określonej kwoty przez innego użytkownika. Zaakceptowanie transakcji wymaga jedynie pojedynczego kliknięcia i należy wykonać je w ciągu 72 godzin od otrzymania powiadomienia. Użycie prośby o przelew jest w pełni bezpłatne, a za jej pośrednictwem przesłać można maksymalnie 500 zł. Podobnie jak w przypadku innych przelewów BLIK, także tutaj pieniądze docierają do odbiorcy natychmiastowo.

Wprowadzenie tego rozwiązanie może pomóc rozwiązać problem bardzo powszechnych na Facebooku oszustw, których ofiarami padali klienci usługi BLIK. W tym przypadku niemożliwe będzie podanie się za naszego znajomego, ponieważ zawsze doskonale wiedzieć będziemy kto chce otrzymać od nas pieniądze.

Pierwszym bankiem, który zdecydował się wprowadzenie tej usługi, jest mBank, jednak wszystko wskazuje na to, że wkrótce będzie ona dostępna u innych instytucji. Aktualizacja aplikacji zawierająca nową funkcję jest stopniowo wprowadzana u posiadaczy smartfonów z systemami Android i iOS, choć fani sprzętu z nadgryzionym jabłkiem mogą na aktualizację czekać nieco dłużej przez uwarunkowania technologiczne.

Nie wiadomo kiedy inne banki zdecydują się na implementację technologii w swoich aplikacjach mobilnych. Poprzednie nowości nie zostały wprowadzone u wszystkich instytucji bankowych tak szybko jak oczekiwaliby tego klienci, więc sytuacja ta daje spółce PSP pole do popisania się przed klientami i odkupienie dawnych win.

Rozwój BLIKA przebiega bardzo płynnie i zaskakująco szybko. Słynne przelewy na telefon dostępne są już w znacznej większości banków, a odpowiedzialny za niego Polski Standard Płatności z pewnością nie zamierza wstrzymywać rozwoju i w najbliższym czasie zapewne zaskoczy nas kolejnymi nowościami.

BLIK bije rekordy popularności

Źródło: Cashless