Prośba o przelew BLIK
Prośba o przelew BLIK

„Prośba o przelew” BLIKIEM dostępna w ING Banku Śląskim

Dwa dni temu mBank, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił swoim klientom nową funkcję BLIKA„Prośba o przelew”. Dziś to samo zrobił ING Bank Śląski. Aby z niej skorzystać, niezbędna jest aplikacja Moje ING.

BLIK to niewątpliwie jedna z najlepszych rzeczy, jaka mogła przydarzyć się użytkownikom bankowości mobilnej. Dzięki temu, że jest on dostępny dla klientów kilkunastu instytucji finansowych w Polsce, mogą korzystać z niego miliony konsumentów. I, jak wynika z cokwartalnych raportów, robią to naprawdę chętnie, gdyż nieustannie padają nowe rekordy – w trzecim kwartale 2019 roku wykonano w sumie aż 56,6 mln transakcji.

„Prośba o przelew” BLIKIEM dostępna w ING Banku Śląskim

Prośbę o przelew można aktualnie wysłać wyłącznie do osób, które mają konto w mBanku lub ING Banku Śląskim, gdyż na razie tylko te dwie instytucje oferują tę funkcjonalność. W przyszłości z pewnością dołączą jednak do nich kolejne i usługa stanie się znacznie popularniejsza.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Jednego dnia użytkownik aplikacji Moje ING może wystosować maksymalnie 30 próśb na łączną kwotę 1500 złotych. Pojedyncza nie może być wyższa niż 500 złotych. Po jej wysłaniu odbiorca otrzymuje powiadomienie ważne przez 72 godziny – w tym czasie może je zaakceptować (wówczas pieniądze automatycznie zostaną przesłane na rachunek nadawcy) lub odrzucić. Jeśli natomiast nic z nią nie zrobi przez 3 dni, automatycznie się ona anuluje (wygaśnie).

ING Bank Śląski przy okazji wprowadza też funkcję „Podział rachunku”. Dzięki niej użytkownik może wybrać grupę kontaktów (jeśli kogoś nie ma na liście, może wpisać numer telefonu – wtedy bank sprawdzi, czy dana osoba może otrzymać taką prośbę) i dzielić rachunek po równo lub dostosowywać kwoty do poszczególnych odbiorców. Nadawca podziału będzie mógł w wyliczeniach uwzględnić także siebie.

Mimo że wprowadzone przez ING Bank Śląski nowości niewątpliwie będą chętnie wykorzystywane przez klientów, to bank nie zmusza do używania ich – jeśli ktoś chciałby je wyłączyć, bowiem jest taka możliwość, powinien przejść do szczegółów BLIKA i wybrać „Nie chcę z tego korzystać” przy „Prośba o przelew i podział rachunku”.

Źródło: informacja prasowa, ING Bank Śląski