Premium Mobile rośnie jak na drożdżach, choć wyniki finansowe są dalekie od ideału
fot. Premium Mobile S.A.

Premium Mobile rośnie jak na drożdżach, choć wyniki finansowe są dalekie od ideału

Premium Mobile nie reklamuje się tak intensywnie, jak operatorzy z tzw. Wielkiej Czwórki (wraz ich submarkami), a i tak udaje mu się dynamicznie rozbudowywać bazę klientów. Sieć osiąga też coraz lepsze wyniki finansowe, choć jeszcze wiele brakuje, aby były one takie, o jakich każda firma marzy.

Premium Mobile udało się podbić serca klientów w Polsce

Premium Mobile to stosunkowo młody gracz na polskim rynku telekomunikacyjnym – funkcjonuje na nim od niespełna pięciu lat. Mimo to, bardzo szybko zwiększa swoją bazę klientów, a swego czasu przez przez kilka kwartałów z rzędu (dokładniej od Q1 2018 do Q3 2018) osiągał najlepsze wyniki w rankingach przenoszenia numerów między sieciami. Co więcej, w 2018 roku ulokował się również na pierwszej pozycji w ujęciu rocznym pod tym względem. W trzecim kwartale 2020 roku też poradził sobie znakomicie.

Największym magnesem na klientów jest atrakcyjna cenowo oferta – najtańszy abonament FreedomPL (co ciekawe, bez roamingu) jest dostępny już za 16,70 zł miesięcznie, a najdroższy Freedom 3 z pakietem 30 GB za 29,70 zł. Do tego jest dostępna również taryfa rodzinna, która pozwala zaoszczędzić do 10 złotych co miesiąc, a także pakiety internetu mobilnego. Operator świadczy swoje usługi z wykorzystaniem infrastruktury sieci Polkomtel (Plus).

Premium Mobile oferta taryfy cennik
Oferta abonamentowa w Premium Mobile. Ceny to – kolejno – 16,70 zł, 19,90 zł, 24,70 zł i 29,70 zł miesięcznie

Wyniki finansowe Premium Mobile za 2019 rok

Operator opublikował raport za 2019 rok, który przedstawia wyniki finansowe Premium Mobile, uzyskane w ubiegłym roku. Poinformowano, że przychody w ujęciu ogólnym wyniosły blisko 57 mln złotych, natomiast z usług telekomunikacyjnych ponad 54 mln złotych. Jednocześnie za zeszły rok zaraportowano 19,5 mln straty operacyjnej i 19 mln straty netto.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

W porównaniu z 2018 rokiem, przychody wzrosły więc aż o ponad 87%, podczas gdy strata operacyjna zmalała o więcej niż 1 mln złotych, a netto o 1,75 mln netto. Widać więc, że wyniki finansowe Premium Mobile są coraz lepsze i operator jest na dobrej drodze, aby w końcu wychodzić „na plus” – w 2018 roku, względem 2017 roku, przychody również znacząco się zwiększyły (o 87%), więc pozytywny trend się utrzymuje.

Operator informuje też, że epidemia koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19 wpłynęła „niekorzystnie na poziom sprzedaży nowych usług i pozyskań nowych klientów”, ale jednocześnie nie odnotowano w związku z tym spadku przychodów. Można się zatem prawdopodobnie spodziewać, że wyniki finansowe Premium Mobile za 2020 roku również będą bardzo dobre.