Przetrwał półtorej dekady, ale jego formuła się wyczerpała. Polski serwis VOD – Cineman.pl – przestanie działać 31 grudnia 2025 roku. Decyzja jest ostateczna (i w sumie zrozumiała).
Cineman.pl kończy działalność po 16 latach na rynku
Wraz z końcem 2025 roku serwis Cineman.pl przestanie istnieć. Od stycznia 2026 roku nie będzie możliwości korzystania z żadnej usługi, oferowanej w ramach tej platformy. Już teraz natomiast nie ma opcji, by wykupić subskrypcję, a osobom, które aktualnie ją opłacają, zostanie automatycznie wyłączona – nie trzeba nic robić.
Dostępna na polskim rynku od 16 lat platforma Cineman.pl zawiera (a właściwie pomału można mówić, że zawierała):
- katalog filmów dostępnych za darmo,
- bibliotekę premierowych produkcji dostępnych do wypożyczenia,
- a także obszerny, bo liczący około 1500 pozycji zbiór filmów nowych i starych, dostępnych w ramach subskrypcji Filmklub+, wycenianej na 29,90 złotych miesięcznie.
Były to tytuły z katalogu wydawniczego grupy Monolith Films – największego niezależnego dystrybutora w Polsce. Mowa zarówno o projektach realizowanych w większym lub mniejszym zakresie przez tę firmę (z głośniejszych warto wymienić chociażby Pokłosie, Różyczkę, Kamienie na szaniec, Galerianki czy Białą odwagę), jak również o hitach przez nią dystrybuowanych (to z kolei między innymi Pasja, Uprowadzona, Jestem Bogiem, John Wick, Wilk z Wall Street, Na noże, Konklawe czy La La Land).
Zobacz także: Serwisy i platformy streamingowe w Polsce. Porównanie, cena i oferta [2025]
Formuła się wyczerpała
Serwis, którego katalog ograniczony jest do zbiorów jednego dystrybutora, nie zdołał przyciągać takich tłumów jak bardziej uniwersalne platformy. Pomimo wieloletniej obecności na rynku, w listopadzie 2025 roku Cineman.pl został odwiedzony przez niewiele ponad 37 tysięcy użytkowników, a każdy z nich spędził tam średnio mniej niż 7 minut (jak wynika z danych Mediapanelu).
Co dalej? Serwis Wirtualnemedia.pl podaje, że zamiast utrzymywać własną platformę, grupa Monolith Films zamierza teraz szerzej współpracować z popularniejszymi serwisami (które zresztą nie od wczoraj pełnią rolę jej biznesowych partnerów). Dystrybuowane przez nią tytuły można znaleźć między innymi w katalogach Canal+, Player, TVP VOD, CDA Premium, Filmbox, Megogo czy Amazon Prime Video.







