fot. Pexels

Osiągnięcia Play przekroczyły oczekiwania

Play, jak każdy inny operator, miewał okresy lepsze i gorsze, ale nawet z tych trudniejszych wychodził obronną ręką. Tym razem operator ma same powody do radości, ponieważ w ostatnim czasie radzi sobie nadspodziewanie dobrze – lepiej niż nawet on sam się spodziewał.

Ile klientów ma aktualnie Play?

Play niezmiennie jest największym operatorem w Polsce, jeśli brać pod uwagę bazę raportowanych klientów – na koniec trzeciego kwartału 2019 roku miał ich 15,1 mln, z czego 12,7 mln określane jest mianem „aktywnych”. W pierwszym przypadku jest to wzrost o 0,6% względem analogicznego okresu rok wcześniej, podczas gdy w drugim liczba jest podobna do tej, jaką raportowano na koniec trzeciego kwartału 2018 roku.

Na koniec września 2019 roku udział klientów kontraktowych wzrósł do 65,8% (wzrost o 0,8 p.p. rok do roku), a wskaźnik rezygnacji utrzymał się na stabilnym poziomie 0,8%. Dla porównania, na przykład u T-Mobile wyniósł on w trzecim kwartale 2019 roku 0,7%Play taki współczynnik uzyskał w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku. W okresie od lipca do września 2019 roku średni przychód na użytkownika (ARPU) wzrósł do 33,40 zł.

Operator pochwalił się też, że już 20,3 tys. klientów kupiło wprowadzoną do sprzedaży w kwietniu br. ofertę Play HomeboxPlay osiągnął także świetne wyniki finansowe (przychód w kwocie blisko 1,8 mld złotych oraz dużo wyższe EBIDTA i zysk netto w porównaniu do trzeciego kwartału 2018 roku), co zaskoczyło nawet jego samego – jak powiedział Jean Marc Harion, Prezes P4: „nasze osiągnięcia przekraczają oczekiwania”.

Play cały czas rozbudowuje swoją infrastrukturę

Jak podaje Play, na koniec września 2019 roku działało 7613 stacji bazowych, czyli o 18,2% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W samym trzecim kwartale operator uruchomił 231 nowych. Co ciekawe, nawet w raporcie finansowym Fioletowy wspomina o sieci „5G Ready” – do końca Q3 2019 aż 30% nadajników zostało zaktualizowanych do tego standardu, dzięki czemu obejmuje on już 43,3% populacji kraju. Nie można jednak oczekiwać, że prawdziwa sieć 5G będzie od razu dostępna dla tak dużej rzeszy użytkowników. Zasięgiem 4G LTE objętych jest zaś 98,4% mieszkańców Polski.

Play pochwalił się też, że nieprzerwanie od listopada 2018 roku zajmuje pierwsze miejsce w rankingu prędkości transmisji danych w sieci własnej według SpeedTest.pl.

Źródło: Blog Play