Play podsumował 2017 rok. Czy fioletowy operator może zaliczyć go do udanych?

Play co kwartał przedstawiał swoje wyniki finansowe, lecz teraz przyszedł czas, aby podsumować cały 2017 rok. Czy fioletowy operator jest zadowolony ze swoich osiągnięć? Deklaruje, że tak.

Na koniec 2017 roku Play obsługiwał 15,2 miliona klientów, co przełożyło się na 28,8% udziałów w rynku. Zwiększono też udział abonentów kontraktowych z 58% (na koniec 2016 roku) do 62%. Udało się także zwiększyć przychody – przez 12 miesięcy wygenerowano przychód operacyjny w łącznej wysokości 6,67 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu do tego z 2016 roku.

Na koniec 2017 roku Play obsługiwał 9,4304 miliona klientów kontraktowych i 5,7893 miliona użytkowników ofert pre-paid. W pierwszym przypadku odnotowano wzrost o 12,7%, natomiast w drugim spadek o 4,3% rok do roku. Zwiększenie udziału abonentów z 58% do 62% przełożyło się na spadek udziału „kartowców” z 42% do 38%. Co ciekawe, jednocześnie zmalał średni przychód na jednego klienta kontraktowego o 1,9% rok do roku, natomiast w segmencie pre-paid wzrósł o 4,9%.

Ciekawie wygląda też kwestia przyrostu netto. W 2016 roku Play zyskał łącznie 264,3 tysiąca klientów, natomiast w 2017 roku już 805,2 tysiąca, mimo że samych abonentów pozyskał mniej niż przed rokiem. Tak duży wzrost udało się jednak osiągnąć dzięki znacznie mniejszej liczbie odejść użytkowników ofert na kartę. W 2017 roku stracono w sumie jedynie 258,8 tysiąca, podczas gdy w 2016 roku aż 1,0325 miliona! Choć oczywiście był to wynik obowiązkowej rejestracji kart SIM.

W 2017 roku odnotowano także blisko 50% wzrost średniego zużycia danych komórkowych. W przypadku klientów kontraktowych wzrosło ono z 3493,6 MB do 5013,9 MB (+43,5%), natomiast w segmencie pre-paid z 1468,5 do 2188,7 MB (+49%).

Źródło: informacja prasowa