Play osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe w trzecim kwartale 2017 roku

Play właśnie przedstawił swoje wyniki finansowe za poprzedni, trzeci kwartał 2017 roku. Operator nie ma wielu powodów do narzekań – zresztą sam przyznaje, że jest z nich zadowolony, mimo że gdzieniegdzie pojawiły się niewielkie spadki.

Na dzień 30 września 2017 roku Play obsługiwał łącznie 14,889 miliona klientów, czyli o 1,7% więcej niż przed rokiem (14,6393 miliona). Blisko 62% z nich, tj. 9,2035 miliona, stanowili abonenci. Pozostałe 5,6855 miliona to użytkownicy ofert pre-paid. Co ciekawe, w pierwszym przypadku operator odnotował wzrost o 15,1% (+1,2044 miliona), natomiast w drugim spadek o 14,4% (-981,7 tysięcy) rok do roku. W trzecim kwartale 2017 roku sieć pozyskała też ponad 261 tysięcy nowych klientów kontraktowych oraz ponad 143 tysiące “kartowców”.

Średni przychód na użytkownika w okresie od lipca do września wyniósł 32,3 złotego, podczas gdy przed rokiem było to 31,8 złotego. Niewielki spadek odnotowano wśród abonentów (38,6 zł vs 39,0 zł,-1,1%), natomiast w pre-paidzie wartość jest wyższa niż w Q3 2016 (18,7 zł vs 18,1 zł, +3,3%). Wyraźnie zmniejszył się też średni wskaźnik odejść – z 3,3% do 1,6% – aczkolwiek tutaj znowu w abonencie jest mały wzrost (0,8% vs 0,7%), a w usługach przedpłaconych spadek (3,1% vs 6,3%).

Ciekawie prezentuje się również statystyka zużycia danych przez klientów. Średnio było to 4151 MB – dla porównania, w analogicznym okresie w 2016 roku wskaźnik ten wynosił zaledwie… 2739,8 MB, co oznacza wzrost aż o 51,5%. Ogromny wzrost odnotowano zarówno wśród abonentów (5038,9 MB vs 3433,4 MB, +46,8%), jak i w gronie “kartowców” (2233,6 MB vs 1429,6 MB, +56,2%).

Na dzień 30 września Play miał 28,5% udziałów w rynku, czyli o 2,5 p.p. więcej niż przed rokiem. Przychody operacyjne w trzecim kwartale zwiększyły się natomiast rok do roku z 1,566 miliarda złotych do 1,7208 miliarda złotych (+9,9%). Na koniec września operator miał też zasięg sieci LTE i LTE Ultra na poziomie – odpowiednio – 92,2% i 79,4% populacji Polski (w obu przypadkach wzrost o – odpowiednio – 1,7 i 3,2 punktu procentowego).

Polecamy również:

Trzeci kwartał 2017 roku był dla T-Mobile wyjątkowo pomyślny

Źródło: informacja prasowa

Komentarze

  • Pawel Bazak

    to troche banalne bo ludzie odchodza systematycznie z play,miedzyinnymi Ja i kilku moich znajomych a bedzie jeszcze wiecej,podstawowy powod: nie potrafia rozmawiac z klientami,a w biurze obslugi nic nie mozna zalatwic pozytywnie.Źenada

    • FireFrost

      No, widać jak “odchodzą”. Jakoś Play ciągle rośnie.

      • uj

        Do czasu… Po ostatniej aferze szpiegowskiej … “policja nieudolnie opublikowała materiały operacyjne na których widać ewidentnie że przestępcą był fioletowy” mam gdzieś patriotyzm … gangsterzy będą zawsze dla mnie śmieciem. OK i tak mają to gdzieś że stracą od nowego roku 100 abonamentów, od mojej firmy. Nie wiedzą jednak ile polskich firm to zauważyło :P

        • elora

          A czy możesz napisać po polsku o co ci chodzi??

        • FireFrost

          Na pewno po twojej deklaracji osrali się po pachy i zwołali sztab kryzysowy.

    • rprost

      Firma zarabia na nieuczciwych zapisach w umowie. I ma wyniki!!!
      Cierpliwie poczekałem do końca umowy niestety mając 3 numery i wprowadzając nr w różnym czasie uwiązany byłem tą umową ponad 30 miesięcy. Oczywiście telefony miałem niby na 24 raty ale jak się okazało raty nie były ratami tylko promocyjnym internetem!!! i moje telefony niestety przepłaciłem!!!
      Na odchodne jak już poszła do nich info. o przeniesieniu nr do innego operatora to w okresie wypowiedzenie(ostatnie 30 dni) zmienili mi warunki gry abonament za 70 (jeden numer) w którym po za paczką internetu 0,5GB nic nie było wszystko płatne, oczywiście zapomnieli poinformować o tym fakcie. Bo regulamin a to milion paragrafów niestety firma z nieuczciwymi praktykami!!!
      Odradzam a jak już ktoś bardzo chce to polecam przeczytać umowę od deski do deski i skonsultować ją jeszcze z prawnikiem!!!
      Goodbye PLAY!!!

      • elora

        Nie tylko Play wszyscy są siebie warci.

      • Lukasz

        Bardzo mądrze piszesz. Ja mam teraz z nimi fantastyczny przypadek. Dwa lata temu, złożyłem podanie o zmianie przeniesienie numeru z t mobile do nich. Stwierdzili że jest to nie możliwe bo mam ten numer jakoś zarejestrowany w T mobile. Więc okej. Tylko oczywiście,wcześniej przyszła umowa, którą musiałem podpisać aby przenieś numer i wziąść abonament. Więc odesłałem, załącznik do umowy z rezygnacją bo przysługiwało mi na to 14 dni. Okej. Wszystko poszło. Ale nie do końca. Po półtorej roku przyszedł mi rachunek za abonament. Zadzwoniłem. Jak to jest? Pani mi odpowiedziała że żadne odwołanie od umowy nie dostali. Pytam jak możecie mi teraz przysyłać rachunek, jeżeli nie zostałem w żaden sposób poinformowany. Pani na to że tak jest w umowie. Więc mówię Pani, że umowa była na przeniesienie numeru,a Play każe mi teraz płacić za ich numer który przy okazji nie posiadam,i nigdy nie był aktywowany. Pani na to niech idę na pocztę i tam znajdę potwierdzenie że półtora roku temu wysłałem odstąpienie od umowy. Ja odpowiadam że to przecież niemożliwe.Pani twierdz że możliwe. Wybrałem się na pocztę , oczywiście to jest niemożliwe. Po krótkiej rozmowie Pani mnie zapewniła że zostanie wstrzymane wszystko do czasu sprawdzenia mojej sprawy. Ale oczywiście nie, rachunek przyszedł następny,później następny. Troszkę poczekałem. Teraz właśnie zamierzam się wybrać tutaj do nich do punktu i wyjaśnić to całkowicie,pewnie i tak mnie odeślą do BOK. Za niedługo lepiej nawet nie odbierać jakichkolwiek telefonów bo okaże się że,samym odebraniem zawiera się umowę, taki prawdziwy żarcik.

  • Anonim

    Nie bardzo rozumiem, jak im udało się to osiągnąć z limitami transferu w roamingu i beznadziejnym zasięgiem połączonym z blokowaniem nadajników Orange. Wieszczę, że to ostatni tak dobry kwartał dla nich. Mi został rok.

    • Piotr Zet

      Reklamą i niczym więcej.

      • Anonim

        Myślę, że raczej cenami urządzeń. Gdyby tylko reklamą, to upadł by dawno. Nikogo nie interesuje, w jakiej sieci jest Mała Mysz.

        • Piotr Zet

          Cenami urządzeń? Porównaj z konkurencją to będziesz widział jakie mają ceny

          • Anonim

            Porównywałem wiele razy i dlatego (niestety) jestem w Play. Za każdym razem w Play taniej – oczywiście nie liczę samej ceny telefonu, ale to co dostaję w pakiecie.

          • Piotr Zet

            No to chyba nie umiesz liczyć.

  • PW

    A gdzie te wyniki finansowe, o których mowa w tytule? :)

  • PW

    Autor się delikatnie minął z prawdą ;)

    “Warszawa, 14.11.2017 (ISBnews) – Play odnotował 186,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2017 r. wobec 386,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
    Zysk operacyjny wyniósł 311,3 mln zł wobec 314,4 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 565,2 mln zleconej 517,1 mln zł rok wcześniej.

    Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 720,8 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 1 566 mln zł rok wcześniej.

    W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 244,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 562,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4 930,3 mln zł w porównaniu z 4 497,4 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 1 728,2 mln wobec 1 474,6 mln zł rok wcześniej.”

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona