Play osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe w trzecim kwartale 2017 roku - Tabletowo.pl
Ważne

Play osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe w trzecim kwartale 2017 roku

Play właśnie przedstawił swoje wyniki finansowe za poprzedni, trzeci kwartał 2017 roku. Operator nie ma wielu powodów do narzekań – zresztą sam przyznaje, że jest z nich zadowolony, mimo że gdzieniegdzie pojawiły się niewielkie spadki.

Na dzień 30 września 2017 roku Play obsługiwał łącznie 14,889 miliona klientów, czyli o 1,7% więcej niż przed rokiem (14,6393 miliona). Blisko 62% z nich, tj. 9,2035 miliona, stanowili abonenci. Pozostałe 5,6855 miliona to użytkownicy ofert pre-paid. Co ciekawe, w pierwszym przypadku operator odnotował wzrost o 15,1% (+1,2044 miliona), natomiast w drugim spadek o 14,4% (-981,7 tysięcy) rok do roku. W trzecim kwartale 2017 roku sieć pozyskała też ponad 261 tysięcy nowych klientów kontraktowych oraz ponad 143 tysiące „kartowców”.

Średni przychód na użytkownika w okresie od lipca do września wyniósł 32,3 złotego, podczas gdy przed rokiem było to 31,8 złotego. Niewielki spadek odnotowano wśród abonentów (38,6 zł vs 39,0 zł,-1,1%), natomiast w pre-paidzie wartość jest wyższa niż w Q3 2016 (18,7 zł vs 18,1 zł, +3,3%). Wyraźnie zmniejszył się też średni wskaźnik odejść – z 3,3% do 1,6% – aczkolwiek tutaj znowu w abonencie jest mały wzrost (0,8% vs 0,7%), a w usługach przedpłaconych spadek (3,1% vs 6,3%).

Ciekawie prezentuje się również statystyka zużycia danych przez klientów. Średnio było to 4151 MB – dla porównania, w analogicznym okresie w 2016 roku wskaźnik ten wynosił zaledwie… 2739,8 MB, co oznacza wzrost aż o 51,5%. Ogromny wzrost odnotowano zarówno wśród abonentów (5038,9 MB vs 3433,4 MB, +46,8%), jak i w gronie „kartowców” (2233,6 MB vs 1429,6 MB, +56,2%).

Na dzień 30 września Play miał 28,5% udziałów w rynku, czyli o 2,5 p.p. więcej niż przed rokiem. Przychody operacyjne w trzecim kwartale zwiększyły się natomiast rok do roku z 1,566 miliarda złotych do 1,7208 miliarda złotych (+9,9%). Na koniec września operator miał też zasięg sieci LTE i LTE Ultra na poziomie – odpowiednio – 92,2% i 79,4% populacji Polski (w obu przypadkach wzrost o – odpowiednio – 1,7 i 3,2 punktu procentowego).

Polecamy również:

Trzeci kwartał 2017 roku był dla T-Mobile wyjątkowo pomyślny

Źródło: informacja prasowa

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona