PKO BP będzie sprzedawał samochody przez internet 18
fot. Pexels

PKO BP będzie sprzedawał samochody przez internet

Mijający tydzień to dla PKO Banku Polskiego okres dobrych wiadomości. Mimo niepewnej sytuacji udało się zakończyć pierwszy kwartał 2020 roku z ponad 500 milionami złotych zysku. Poinformowano również, że już w tym kwartale uda się uruchomić autorską platformę sprzedaży samochodów.

E-commerce to przyszłość handlu, samochodowego również?

Stan epidemii i ograniczone możliwości dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych przyczyniły się do popularyzacji i rozwoju sprzedaży przez internet. Spędzając wiele czasu w domu nauczyliśmy się chętniej sięgać po zakupy niewymagające naszej fizycznej obecności w sklepach stacjonarnych. W praktyce oznacza to konieczność przystosowania się sprzedających do nowej rzeczywistości i udostępnienia klientom narzędzi do zakupów przez internet. Wygląda na to, że w przypadku branży motoryzacyjnej może być podobnie.

PKO Bank Polski już od kilku lat podkreśla, że chce być liczącym się graczem w sprzedaży e-commerce, oferując produkty bankowe, leasingowe i ubezpieczeniowe dostępne bez konieczności wizyty w placówkach. Teraz, w ten sam sposób chce sprzedawać samochody.

PKO BP będzie sprzedawał samochody przez internet 19
fot. PKO Bank Polski

Samochód, finansowanie i ubezpieczenie w jednym miejscu

Kluczem do sukcesu platformy, której uruchomienie planuje PKO BP jest maksymalne uproszczenie formalności po stronie klienta. Odwiedzający platformę sprzedaży samochodów będzie mógł wybierać zarówno z oferty samochodów używanych (pojazdy poleasingowe z oferty PKO Leasing) oraz nowych, które pojawią się dzięki współpracy z dealerami.

Dla wybranego samochodu zaoferowana zostanie szeroka oferta usług finansowych z oferty PKO BP i PKO Leasing (pożyczka, kredyt, leasing, wynajem długoterminowy) a także produkty ubezpieczeniowe dostarczane przez PKO Ubezpieczenia.

Całość dostępna będzie z poziomu serwisu transakcyjnego iPKO oraz aplikacji do bankowości mobilnej – IKO.

bank PKO BP Rotunda oddział
PKO BP Rotunda (źródło: PKO BP)

To dopiero pierwszy krok

Platforma sprzedaży samochodów to dla PKO Banku Polskiego pierwszy tak duży krok w kierunku sprzedaży towarów przez internet. Z tego powodu jest to swego rodzaju eksperyment – jeśli pomysł ze sprzedażą samochodów sprawdzi się, bank będzie mógł konsekwentnie rozszerzać swoją ofertę, na przykład o usługi edukacyjne.

W perspektywie wprowadzanych nowości szczególnie ciekawie prezentuje się rozwój aplikacji IKO. Dzięki platformie sprzedaży samochodów dostępnej w aplikacji klient będzie mógł wybrać, czy chce kupić bilet na komunikację miejską, czy lepszym rozwiązaniem będzie własny pojazd ;).

Źródło: Cashless