Coś dla lokalnych biznesów: InPost wprowadza nadawanie i odbiór przesyłek w tym samym Paczkomacie

InPost wciela ostatnio sporo świeżości do swojej usługi paczkomatowej. Jedną z ulubionych zmian stała się możliwość odbioru przesyłki bez dotykania panelu Paczkomatu, dzięki zdalnemu otwieraniu skrytek. Kolejna nowość przysłuży się lokalnym przedsiębiorcom.

Tworząc jakieś dobra na potrzeby rynku, należy zadbać o odpowiednie kanały zbytu i możliwości dystrybucji. Kiedy nasz biznes oparty jest na sprzedaży przez internet, sprawa jest dość prosta – do przesyłania pomniejszych rzeczy korzystamy z pomocy firm kurierskich i Paczkomatów. Co jednak w sytuacji, gdy produkt zamawiany jest przez kogoś z sąsiedztwa?

„Podaj dalej” przez Paczkomat

InPost ma na to sposób, oferując usługę „Podaj dalej”. Działa ona w ten sposób, że płacąc niewielkie pieniądze możemy umieścić przesyłkę w pobliskim Paczkomacie, skąd wyciągnie go jej odbiorca. Rozwiązanie przedstawiane jest jako szczególnie przydatne dla niewielkich biznesów lokalnych, ale mogą skorzystać z niej także przedsiębiorcy sprzedający na cały kraj czy międzynarodowo, otrzymujący od czasu do czasu zamówienia ze swojej dzielnicy.

Za umieszczenie przesyłki w Paczkomacie w ramach usługi „Podaj dalej” zapłacimy nie więcej niż 6,49 zł (minimum 4,49 zł). To korzystniejsze niż nawet najniższa opłata za standardową paczkę o gabarycie A, za której nadanie w Paczkomacie płaci się 8,99 zł. Musimy mieć jednak podpisaną specjalną umowę z InPostem – nie można dokonać pojedynczego doładowania w Menagerze Paczek i w ten sposób opłacić przesyłki. Usługa wyklucza się także z opcją Inpost Allegro Paczkomaty 24/7.

„Podaj dalej” obmyślane jest więc na potrzeby raczej niewielkich biznesów. Klientów dla tego rozwiązania nie będzie zapewne od zatrzęsienia, ale dobrze, że InPost otwiera taką furtkę pomniejszym, lokalnym przedsiębiorcom.

Ruszyły testy Multiskrytki InPost – z jednej skrytki paczkomatowej odbierzesz nawet kilka paczek

źródło: cashless.pl