Opera otwiera własny fintech. Oto Dify, czyli elektroniczny portfel i cashback w jednym

Opera kojarzy nam się głównie z przeglądarką internetową, ale firma, która za nią stoi, interesuje się także innymi rynkami. Na przykład mocno inwestuje w sektor finansowy, czego dowodem jest fintech Dify.

Dify – cashback i wirtualna karta debetowa

Co można zrobić z bazą 380 milionów użytkowników przeglądarki? Opera wpadła na pomysł, by skorzystać z tego zaplecza i uruchomić coś specjalnego dla osób korzystających na co dzień z aplikacji tego dewelopera. Wczoraj ogłoszono start Dify, czyli nowego europejskiego fintechu. Po ogromnym sukcesie Revoluta, kolejne firmy świadczące usługi finansowe, wydają się być całkiem dobrym pomysłem na biznes.

Czym będzie wyróżniać się Dify? Opera planuje najpierw zaoferować pod tą marką usługę cashback dla zakupów online dokonywanych za pośrednictwem przeglądarki – licząc na szybką budowę możliwie dużej bazy użytkowników, którzy zainstalują aplikację i zaczną korzystać z elektronicznego portfela Dify. Jak widać, plan jest dość mocno perspektywiczny, więc cashback będzie musiał być solidny, żeby rzeczywiście opłacało się dołączać do nowych użytkowników.

Oprócz tego, każdy będzie mógł otworzyć wirtualny portfel oraz podpiąć pod niego wirtualną kartę debetową Mastercard, z opcja płatności Google Pay.

Wszystko połączone z przeglądarką Opera

Aplikacja Dify będzie ściśle powiązana z przeglądarką Opera. To w niej znajdzie się nowy tryb Smart Shopping, gdzie pojawią się zakładki związane z zakupami i cashbackiem. Dzięki wyłączeniu rozszerzeń firm trzecich, osoba korzystająca podczas e-zakupów z Opery, skorzysta z dodatkowej ochrony swojej prywatności. Klienci, które zdecydują się płacić za transakcje online kartą Dify, otrzymają dodatkowe środki za swoje zakupy – wypłacane bezpośrednio na ich konto.

W ten sposób Opera stara się zatrzymywać klientów w obrębie własnych usług – aplikacji, przeglądarki i portfela elektronicznego. To może się sprawdzić, o ile Dify uda się pozyskać dużą liczbę partnerów. Na razie w takim charakterze wymieniane są Nike, Asos czy eDreams.

Uważamy, że mamy tu ogromny potencjał rozwoju naszych usług. Dzięki Dify łączymy funkcjonalności przeglądarki, z możliwościami wyjątkowego portfela cyfrowego. W efekcie poprawiamy doświadczenie zakupowe użytkowników i sprawiamy, że mają dodatkowe, finansowe korzyści z zakupów online.

Krystian Kolondra, EVP Browsers & EEA Fintech w Opera

Usługa cashback, jak również aplikacja Dify są obecnie oferowane w Hiszpanii w wersji beta, a w przyszłości będą wprowadzane na kolejnych rynkach europejskich. Czekamy więc na możliwość przetestowania tej usługi w Polsce!