(fot. Peugeot)

Oto odświeżony Peugeot 3008. Zmieniony i-Cockpit i nowe systemy wsparcia

Francuzi zaprezentowali drugą generację Peugeota 3008 po faceliftingu. Zmiany widać zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Popularny crossover doczekał się odświeżenia oprogramowania, a także otrzymał bogatszy zestaw systemów, które powinny pozytywnie wpłynąć na komfort i bezpieczeństwo podróży.

Peugeot 3008 – nowy i-Cockpit

Facelifting przyniósł zmieniony wygląd samochodu. Teraz model 3008 prezentuje się nowocześniej, bardziej sportowo i pasuje do obecnej linii stylistycznej francuskiej firmy. Trzeba przyznać, że całość jak najbardziej może się podobać.

Właścicielom powinien spodobać się nie tylko odświeżony wygląd, ale również zauważalnie nowocześniejsze wnętrze. Kierowca, a także pasażerowie, otrzymują do dyspozycji system infotainment i-Cockpit. Interfejs wyświetlany jest na dwóch ekranach. Pierwszy, służący przede wszystkim do przekazania najważniejszych informacji o samochodzie, znajduje się tuż za kierownicą. Natomiast drugi, stanowiący serce całego systemu, znalazł się na środku deski rozdzielczej.

Peugeot 3008
(fot. Peugeot)

Panel cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3 cala, podobnie jak w innych modelach producenta, znajduję się nieznacznie powyżej wieńca kierownicy. Wśród jego zalet z pewnością należy wymienić rozbudowane opcje personalizacji. Kierowca może bowiem wybrać jeden z dostępnych trybów – np. minimalistyczne wskazania lub podgląd mapy. Francuzi chwalą się, że ekran został wykonany w technologii Normally Black, zapewniającej wysoką jakość obrazu i lepszą czytelność dzięki zwiększeniu kontrastu.

Peugeot 3008
(fot. Peugeot)

Centralnie umieszczony ekran HD ma 10 cali. Interfejs nastawiony jest na obsługę dotykową, aczkolwiek nie zabrakło zestawu siedmiu fizycznych przycisków, oferujących dostęp do najważniejszych sekcji systemu infotainment – np. radia, mediów, nawigacji czy ustawień pojazdu. Warto dodać, że dzięki możliwości ciągłego podłączenia do internetu, nawigacja oferuje bieżące informacje o ewentualnych utrudnieniach. Peugeot 3008 obsługuje także Android Auto i Apple CarPlay.

Peugeot 3008 – systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy

Wraz z odświeżonym wyglądem i zmianami wewnątrz, lifting wprowadza również nowe systemy. Peugeot 3008 może być teraz wyposażony w:

  • System noktowizyjny Night Vision – obraz z kamery na podczerwień jest wyświetlany na panelu cyfrowych zegarów. Komputer wykrywa pieszych i zwierzęta, a następnie oznacza wybrane obiekty na podglądzie widoku z kamery, co może okazać się przydatne nocą lub w warunkach gorszej widoczności;
  • Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go – pozwala utrzymać wyznaczoną prędkość, a także bezpieczną odległość od innych uczestników ruchu. Samochód może automatycznie się zatrzymać, a następnie ruszyć, gdy postój trwa krócej niż 3 sekundy;
  • System utrzymania położenia na pasie ruchu – wspomaga utrzymanie się na pasie ruchu, aczkolwiek kierowca wciąż musi trzymać ręce na kierownicy. Może współpracować z aktywnym tempomatem;
  • System automatycznego hamowania awaryjnego – rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji;
  • System rozszerzonego monitorowania znaków drogowych – samochód, z wykorzystaniem przedniej kamerki, rozpoznaje teraz więcej znaków (stop, zakaz wjazdu, zakaz wyprzedzania i oczywiście ograniczenia prędkości).
Peugeot 3008
(fot. Peugeot)

Tak, mamy do czynienia z samochodem autonomicznym drugiego poziomu. Ponadto, na pokładzie może znaleźć się m.in. system kamer 360 stopni, system wspomagania zjazdu ze wzniesienia, system automatycznego przełączania świateł, system automatycznego parkowania Park Assist czy system aktywnego monitorowania martwego pola.

Peugeot 3008 – dwie hybrydy

Klienci, którzy preferują zelektryfikowane napędy, mają do wyboru dwie hybrydy plug-in:

  • HYBRID4 300 e-EAT8 – napęd na cztery koła, zasięg do 59 km w trybie w pełni elektrycznym (według WLTP), silnik spalinowy PureTech o mocy 200 KM + dwa silniki elektryczne 110 KM i 112 KM;
  • HYBRID 225 e-EAT8 – napęd na przednie koła, zasięg do 56 km w trybie w pełni elektrycznym (według WLTP), silnik spalinowy PureTech o mocy 180 KM + silnik elektryczny 110 KM.
Peugeot 3008
(fot. Peugeot)

Nowy Peugeot 3008 pojawi się w sprzedaży w Europie pod koniec tego roku. Model jest produkowany we Francji w zakładach w Sochaux.

Polecamy również: