Xiaomi mocno rozwija swoją dywizję odpowiedzialną za telewizory. Właśnie pojawiły się cztery nowe modele Redmi z serii X. Oprócz zaprezentowania ich specyfikacji, chińska submarka pochwaliła się drobną zmianą graficzną.
Specyfikacja telewizorów Xiaomi Redmi serii X
Na kwartet składają się telewizory w czterech rozmiarach – 55 cali, 65 cali, 75 cali i 85 cali. W każdej matrycy zastosowano panel o rozdzielczości 4K z maksymalną częstotliwością odświeżania o wartości 240 Hz. Producent zapewnia także, że zadbał o szeroki gamut kolorystyczny i odpowiedni algorytm optymalizujący jasność i kontrast.
Sercem TV jest chipset MT9655 z czterordzeniowym procesorem, któremu towarzyszy 4 GB RAM i 64 GB pamięci wewnętrznej. Stabilne połączenie zapewnia moduł Wi-Fi 6, a funkcję mirroringu ekranu ułatwi pilot z NFC. Nie zabrakło także sztucznej inteligencji Xiao AI, a całość pracuje na systemie HyperOS 2.
Dla gracza i kinofila
Jeżeli chodzi o funkcje skierowane do graczy, telewizory Xiaomi Redmi X oferują dedykowany tryb, wsparcie ALLM oraz VRR. Aby nie trzeba było korzystać z dodatkowych rozdzielaczy na wejścia do kilku konsol, telewizory zapewniają trzy porty HDMI 2.1. Fani wieczorów filmowych docenią natomiast obecność Dolby Vision czy kodeków 4K HDR. Obu grupom powinny się spodobać głośniki stereo o mocy 25 W z certyfikatem DTS:X.
Ceny urządzeń zaczynają się od 2179 juanów (równowartość około 1240 złotych) za model 55-calowy, natomiast największy telewizor kosztuje 4799 juanów (~2740 złotych). Obecnie seria zadebiutowała wyłącznie w Chinach, jednak ekspansywność Xiaomi podpowiada, że w niedalekiej przyszłości modele mogą być dostępne globalnie.
Nowe logo Redmi (i nie tylko?)
Czy przyglądając się grafice na początku testu, nie zauważyliście czegoś dziwnego? Dobrze widzicie – submarka Xiaomi zmieniła niedawno swoje logo. Oprócz nowego fontu od teraz cały napis „Redmi” zapisany jest wielkimi literami. Zmiana podyktowana jest sukcesem firmy-matki na rynku flagowych urządzeń.
Największe dostrzegalne zmiany nie powinny jednak sięgnąć Polski. Lu Weibing, szef działu mobilnego Xiaomi, wspomina, że nowa seria smartfonów „Turbo” przejmie rolę serii „K”. Nadchodzący Redmi K80 ma natomiast stanowić największy skok w historii serii i nawiązać rywalizację z flagowymi konkurentami.
Dla przypomnienia – linia K sprzedawana jest w Polsce jako seria Xiaomi T. Nie sądzę, aby gigant planował większe zmiany odnośnie nazewnictwa modeli w Polsce. Oczywiście nie należę też do głównych specjalistów ds. strategii chińskiego giganta, więc niewykluczone, że firma w przyszłym roku czymś nas zaskoczy, np. modelem Xiaomi Redmi 15T.