Netflix nie wspiera już AirPlay (AKTUALIZACJA)

Apple zwykle słynie z tego, że potrafi zapewnić sobie premiery ciekawych aplikacji na pewien czas przed tym, zanim te dotrą na Androida. Niestety, ale nie zawsze jest tak kolorowo. A użytkownikom ekosystemu z logo nadgryzionego jabłka pod górkę robi gigant rynku VOD – Netflix.

Poszło o funkcję o nazwie AirPlay, która od pewnego czasu jest jednym z wyróżników produktów od Apple. Z dnia na dzień, bez większych konkretnych przesłanek, Netflix postanowił wycofać wsparcie dla tej usługi. Potentat rynku VOD nie podaje określonego powodu. Firma ograniczyła się do lakonicznego stwierdzenia, wedle którego za taki stan rzeczy odpowiadają ograniczenia techniczne. Jakie? Tego już niestety nie wiadomo.

Netflix podniósł ceny wszystkich pakietów. Na razie w USA, ale w Polsce też może to zrobić [aktualizacja]

Osoby, które płynnie poruszają się w ekosystemie Apple zapewne wiedzą, że poza ikoną AirPlay widoczną w aplikacji Netflixa, można też wywołać ten tryb z poziomu centrum sterowania. Niestety, ale muszę Was rozczarować, bowiem taki zabieg spowoduje pojawienie się komunikatu o treści zbliżonej do: „nie można odtworzyć tytułu, spróbuj ponownie później”. Oczywiście, po dezaktywacji AirPlay w ustawieniach, materiał bez żadnego problemu daje się odtworzyć.

Warto zauważyć, że nie jest to pierwsza sytuacja, kiedy Netflix robi Apple pod górkę. Wystarczy przypomnieć sobie sytuację związaną z debiutem filmu „Black Mirror: Bandersnatch”, będącego utworem – przynajmniej w teorii – interaktywnym. Tytuł nie był obsługiwany w żadnej wersji Apple TV, zmuszając użytkowników do oglądania na Macach lub smartfonach z logo Apple. Nie wiemy czy usunięcie wsparcia dla AirPlay to zabieg czasowy czy decyzja jest nieodwołalna. Można domniemywać, że pośrednio może ona wynikać z chęci wprowadzenia tańszego abonamentu dla urządzeń mobilnych. Gdyby AirPlay łapało się pod taką usługę, to kto wie, może już niebawem popularny serwis VOD wkrótce powróci w wielkim stylu?

Póki co użytkownicy platformy muszą po prostu obserwować dziennik zmian, licząc na przywrócenie funkcjonalności.

źródło: 9to5Mac

Aktualizacja

Poniżej prezentujemy stanowisko Netflix Polska:

Chcemy mieć pewność, że użytkownicy platformy Netflix mogą cieszyć się najlepszą jakością wyświetlanych treści, bez względu na to, na jakim urządzeniu je oglądają. Technologia AirPlay jest kompatybilna także z urządzeniami firm trzecich, przez co nie jesteśmy w stanie sprawdzić możliwości sprzętu (odróżnić, które z nich to Apple TV, a które nie). Zależy nam, by serwis Netflix był dostępny na urządzeniach spełniających nasze standardy jakości, dlatego zdecydowaliśmy się zakończyć obsługę AirPlay. Użytkownicy platformy mogą nadal korzystać z Netflix za pośrednictwem aplikacji na Apple TV i innych urządzeniach