Netflix zacieśnia współpracę z Polską. To nowa szansa dla twórców i producentów

Netflix (fot. Deepak, CC-0)

Netflix równie mocno jak ekspansję na inne rynki najwidoczniej polubił też Polskę. Firma otworzy w Polsce placówkę, która będzie pełniła bardzo ważną funkcję.

Biuro Netflixa w Warszawie

Kto by pomyślał, że usługa, która jeszcze 8 lat temu nie funkcjonowała oficjalnie w Polsce i trzeba było posiłkować się alternatywnymi metodami dostępu, dziś jest najpopularniejszym serwisem VOD w kraju, a właściciele traktują polski rynek jako jeden z najważniejszych w tym rejonie świata.

Polska stała się dla nas kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej.Larry Tanz, wiceprezes, szef Original Series na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w Netflix

Dzięki pozycji Polski na rynkowej mapie Netflixa, gigant zdecydował się otworzyć biuro w Warszawie. Dzięki tej decyzji firma będzie mogła łatwiej budować długoterminową współpracę w regionie, wzmocni istniejące relacje oraz stworzy więcej możliwości dla twórców i producentów. Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią – dodaje Larry Tanz w komunikacie.

Od dawna Netflix to nie tylko filmy i seriale, ale również gry mobilne (źródło: Netflix)

Nic dziwnego – w końcu w ciągu ostatnich dwóch lat Netflix przeznaczył prawie pół miliarda złotych na rozwój lokalnej biblioteki oraz produkcję filmów i seriali na terenie Polski. Stworzył przy tym 2600 miejsc pracy, a efekty widać gołym okiem. Sexify, polski serial komediowo-obyczajowy, trafił na listę 10 najchętniej oglądanych tytułów w ponad 80 krajach, a pierwsze miejsce zajął m.in. we Włoszech, Indiach, czy Egipcie. W głębi lasu, ekranizacja powieści kryminalnej Harlana Cobena, również trafiło na listy Top 10, m.in. w Brazylii, Francji, Grecji, Argentynie, Wielkiej Brytanii czy Irlandii.

Otwarcie stałego biura w Warszawie oznacza, że Polska jest jednym z bardziej rozwojowych rynków produkcji audiowizualnych w Europie. Traktowana jest jako poważny, długofalowy partner. Będzie lokalizacją większej ilości realizowanych projektów. A nowe projekty to miejsca pracy, większy transfer środków, nowe możliwości kreatywne. Cieszymy się, że rynek polski, polscy producenci, mają coraz więcej partnerów finansujących produkcję z rynków zagranicznych.Alicja Grawon-Jaksik, prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych

Miejmy tylko nadzieję, że konkurencja podobnie potraktuje Polskę i czeka nas dynamiczny rozwój i prawdziwa konkurencja na rynku VOD.

Exit mobile version