apple macbook macOS
(fot. pexels.com)

Mozilla kwestionuje prywatność danych w iPhonie. Każdy może wspomóc petycję

Apple ostatnio coraz więcej sił wkłada, aby wyrobić sobie opinie firmy dbającej o prywatność użytkowników. Tim Cook stara się wspominać o zdrowszym podejściu do prywatności przy prawie każdej aferze związanej z wykorzystywaniem danych przez Google czy Facebooka. Czy jednak Apple jest faktycznie tak idealne? Twórcy Firefoksa mają wątpliwości.

Co dzieje się na Twoim iPhonie, zostaje na Twoim iPhonie. Takie właśnie hasło pojawiło się na wielkim bilbordzie wywieszonym przez Apple podczas ostatnich targów CES w Las Vegas. Oczywiście jest to nawiązanie do znanego stwierdzenia „Co dzieje się w Vegas, zostaje w Vegas”. W ten sposób firma z Cupertino chciała podkreślić swoje podejście do prywatności użytkowników. Faktycznie, osoby korzystające z urządzeń z logo nadgryzionego jabłka mogą liczyć na wyższy poziom ochrony danych. Dotyczy to zarówno iOS-a, jak i macOS-a. Wynika to chociażby z modelu biznesowego Apple, który opiera się głównie na sprzedaży urządzeń i usług, a nie dostarczaniu spersonalizowanych reklam.

Apple, a co z identyfikatorami reklamowymi?

Fundacja Mozilla w utworzonej petycji zwraca uwagę na jedną praktykę stosowaną przez Apple. Chodzi o wykorzystywanie unikalnych identyfikatorów reklamowych, które umożliwiają reklamodawcom śledzenie klikniętych reklam, odtwarzanych filmów i instalowanych aplikacji.

(fot. Mozilla)

Mozilla zwraca uwagę, że jak najbardziej można wyłączyć identyfikator, ale większość użytkowników iPhone’ów o tym nie wie. Właściciele iUrządzeń często nie są też świadomi, że taka funkcja jest w ogóle aktywna. W związku z tym, Apple jako firma starająca się dbać o prywatność, powinna podjąć odpowiednie kroki.

Fundacja zwraca się do Apple, aby firma wprowadziła nowe zasady działania identyfikatorów. Mają one być zmieniane w każdym miesiącu, co ma utrudnić reklamodawcom tworzenie profili zawierających preferencje użytkownika. Petycja dostępna jest na stronie Mozilli i może ją wesprzeć każdy zainteresowany.

Korzystasz z urządzenia Apple i nie chcesz udostępniać danych reklamodawcom? Firma Tima Cooka przygotowała poradnik, który pozwala wyłączyć funkcje śledzenia.

Polecamy także:

iOS 13: potwierdzenie ciemnego motywu, zmiany w aplikacjach Apple i nowości na iPadach

źródło: Mozilla