(fot. Tabletowo.pl)

Microsoft korzysta z menu udostępniania na Androidzie, aby reklamować aplikacje

Niestety, Windows Phone nie poradził sobie z silną konkurencją i dziś na rynku smartfonów mamy duopol systemów operacyjnych. Microsoft pogodził się już z tą sytuacją i po prostu wydaje aplikacje na Androida i iOS-a. Natomiast w celu promowania swoich usług korzysta z różnych technik – ostatnio na Androidzie coraz częściej z menu udostępniania i menu odtwarzania.

Microsoft promuje własne usługi w Androidzie

Reklamy sugerujące zainstalowanie oprogramowania Microsoftu pojawiają się podczas korzystania z aplikacji Twój telefon, która w założeniach usprawnia komunikację pomiędzy komputerem z Windowsem i urządzeniem z Androidem. Ponadto, usługi sugerowane są również podczas używania innego oprogramowania firmy z Redmond – np. Word może wyświetlić komunikat o dostępności aplikacji Twój telefon.

(fot. Android Police)

Sugerowane aplikacje dobierane są na podstawie sytuacji i otwieranego pliku. Przykładowo, po kliknięciu na prezentację multimedialną, w menu z listą aplikacji obsługujących danych plik może wyświetlić się PowerPoint z dopiskiem „zainstaluj”. Z kolei, gdy chcemy udostępnić plik, w menu udostępniania może zostać zasugerowany OneDrive. Najczęściej pod uwagę brane są pliki pakietu biurowego MS Office – .docx, .pptx i .xlxs, ale przykładowo OneDrive pojawia się również przy udostępnianiu zdjęć i innych plików.

(fot. Android Police)

Nie jest to zupełnie nowa sytuacja w przypadku oprogramowania Twój telefon. Wcześniej już, gdy aplikacja była w fazie beta, sugerowała u wybranych testerów sięgnięcie po inne usługi Microsoftu. Natomiast teraz reklamy aplikacji pojawiają się u coraz szerszego grona osób.

Czy reklamy faktycznie mogą przeszkadzać?

To zależy, jak często będą wyświetlane. Jeśli nie będą to nachalne komunikaty o dostępności innych usług Microsoftu, to nie powinny nikomu przeszkadzać. Co więcej, mogą pomóc części osób w odkryciu innych usług firmy z Redmond czy też w znalezieniu alternatywy dla oprogramowania Google instalowanego domyślnie na większości urządzeń z Androidem.

Warto mieć na uwadze, że praktyka Microsoftu stosowana jest przez inne firmy, także na iOS. Użytkownicy iPhone’ów i iPadów, którzy korzystają z aplikacji Gmail, dość często podczas otwierania linków mogą zobaczyć komunikat sugerujący zainstalowanie Google Chrome’a.

źródło: Android Police