Mercedes i Bosch zmienili drogie limuzyny w autonomiczne taksówki 14
(fot. Daimler)

Mercedes i Bosch zmienili drogie limuzyny w autonomiczne taksówki

Na publiczne drogi wyjedzie flota limuzyn Mercedesa. Wybrani klienci będą mogli zamówić przejazd zautomatyzowanym samochodem z poziomu mobilnej aplikacji.

Ambitne plany Mercedesa i Boscha

Od około dwóch i pół roku Mercedes i Bosch pracują wspólnie nad rozwiązaniami dla zautomatyzowanej jazdy w miastach. Plan zakłada zaprojektowanie systemu 4. i 5. poziomu autonomiczności (SEA) dla samochodów poruszających się bez kierowcy, w tym oprogramowania do zarządzania pojazdami.

Mercedes i Bosch zmienili drogie limuzyny w autonomiczne taksówki 15
(fot. Daimler)

Firmy podkreślają, że nie chodzi o zabawę z prototypami. Zamiast tego chcą opracować gotowy do produkcji system, który można zintegrować z różnymi modelami samochodów i typami pojazdów. Dla zespołu inżynierów został oddany m.in. poligon doświadczalny o powierzchni 100 tys. metrów kwadratowych zaprojektowany specjalnie dla testów technologii autonomicznych.

Zautomatyzowana jazda miejska wkracza na nowy etap

Mercedes poinformował, że wspólny projekt rozwijany wraz z Boschem, wkroczył właśnie na nowy etap. Na ulicach Doliny Krzemowej będą testowane zautomatyzowane Mercedesy klasy S, które zostaną udostępnione jako taksówki.

Samochody będą poruszać się między zachodnim San Jose, a śródmieściem. W celu zapewnienia jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa, w każdym pojeździe znajdzie się kierowca. Dzięki temu, w razie ewentualnego błędu lub awarii systemu, sterowanie będzie mógł przejąć człowiek.

Mercedes i Bosch zmienili drogie limuzyny w autonomiczne taksówki 16
(fot. Daimler)

Usługa początkowo zostanie udostępniona dla wybranej grupy użytkowników. Będą oni korzystali z aplikacji opracowanej przez Daimler Mobility AG, która pozwoli zarezerwować podróż autonomiczną taksówką z określonego punktu odbioru do miejsca docelowego.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Mercedes i Bosch mają nadzieję, że program pilotażowy dostarczy cennych danych na temat dalszego rozwoju zautomatyzowanego systemu jazdy na poziomie 4 i 5. Mówimy o rozwiązaniach, które w przyszłości mają pozwolić na w pełni autonomiczną jazdę, bez udziału kierowcy bezpieczeństwa. Partnerzy spodziewają się również, że uzyskają więcej informacji na temat sposobu integracji samochodów z autonomicznymi systemami mobilności, które obejmują m.in. transport publiczny i wspólne użytkowanie auta.

Jak już wspomniałem, aktualnie mamy do czynienia z programem wczesnych testów, mimo iż pojazdy będą poruszać się po publicznych drogach. Niewykluczone, że z czasem program zostanie rozszerzony i z floty zautomatyzowanych limuzyn będzie mogło skorzystać większe grono potencjalnych klientów.

Polecamy również:

Mercedes CLA – atrakcyjne auto, z którym można… porozmawiać

źródło: Daimler