Lucid Air – luksusowy, elektryczny sedan, który ma być lepszy od Tesli 18 Lucid Air
(fot. Lucid Motors)

Lucid Air – luksusowy, elektryczny sedan, który ma być lepszy od Tesli

Ostatnia aktualizacja:

Oto Lucid Air, który został stworzony, aby być najlepszym samochodem elektrycznym. Ma interesujący design, świetne osiągi, a w topowych wersjach kosztuje porównywalnie do Porsche Taycan.

To naprawdę ładny sedan

Lucid Air prezentuje się nowocześnie i minimalistycznie. Od razu widać, że mamy do czynienia z eleganckim sedanem, który pod względem designu jak najbardziej może konkurować z BMW, Volvo czy Mercedesem.

Lucid Air
(fot. Lucid Motors)

Kierowca, pasażer z przodu, a także osoby siedzące na tylnej kanapie raczej nie będą narzekać na brak przestrzeni. Patrząc na udostępnione materiały, Lucid Air oferuje z tyłu ilość miejsca zbliżoną do Mercedesa klasy S, co należy uznać za naprawdę świetny rezultat.

Jak przystało na nowoczesny samochód, w środku dominuje minimalizm i ogromne wyświetlacze. Całość nastawiona jest na obsługę dotykową – nawet panel klimatyzacji czy przełącznik trybów jazdy dostępne są z poziomu czułego na dotyk ekranu.

Lucid Air
(fot. Lucid Motors)

Trudno, opierając się wyłącznie na udostępnionych grafikach, mówić o jakości wykonania. Można jednak odnieść wrażenie, że użyte materiały to klasa wyżej niż chociażby w Tesli Model S.

Imponujące osiągi i szybkie ładowanie

Twórcy Lucid Air nie chcieli pracować nad kolejnym elektrykiem, którego ktoś określi „fajny, lecz Elon Musk ma w ofercie lepsze auta”. Celem było dostarczenie samochodu, który nie tylko będzie mógł rywalizować z najlepszymi, ale w pewnym aspektach okaże się lepszy.

Lucid Air
(fot. Lucid Motors)

W związku z tym, oprócz zapewnienia nowoczesnego systemu infotainment czy zaawansowanych systemów wspierających kierowcę, skupiono się także na osiągach. Producent chwali się, że topowa odmiana jest w stanie przejechać ćwierć mili w zaledwie 9,9 sekundy.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Lucid Air dostępny będzie w czterech podstawowych wariantach, które przedstawiają się następująco:

  • Air – cena poniżej 80 tys. dolarów, obecnie brak danych;
  • Air Touring – cena 95 tys. dolarów, około 650 km zasięgu (według EPA), moc na poziomie 620 KM, 3,2 s od 0 do 60 mph (96 km/h), prędkość maksymalna 155 mph (249 km/h);
  • Air Grand Touring – cena 139 tys. dolarów, około 830 km zasięgu (według EPA), moc na poziomie 800 KM, 3 s od 0 do 60 mph (96 km/h), prędkość maksymalna 168 mph (270 km/h);
  • Air Dream Edition – cena 169 tys. dolarów, około 809 km zasięgu (według EPA), moc na poziomie 1080 KM, 2,5 s od 0 do 60 mph (96 km/h), prędkość maksymalna 168 mph (270 km/h).
Lucid Air
(fot. Lucid Motors)

Nie tylko czasy przyspieszenia robią wrażenie. Firma twierdzi, że korzystając z superszybkich ładowarek, zasięg na poziomie około 480 km będzie można osiągnąć już po 20 minutach ładowania.

Lucid Air – pierwsze dostawy w przyszłym roku

Najdroższy Lucid Air Dream Edition ma zadebiutować wiosną 2021 roku. Dostawy wariantów Air Touring i Air Grand Touring wystartują w połowie 2021 roku. Z kolei na podstawową wersją Air trzeba będzie poczekać do 2022 roku.