LG odnotowało spadek zysków w Q3 2015

Trzeci kwartał za nami, więc kolejni producenci podsumowują zyski albo straty. Wiemy już, że Samsung ma powody do radości, o czym świadczą większe wspływy do kasy niż we wcześniejszych miesiącach. Martwić się powinien za to dział mobilny Sony, któremu poprzedni kwartał przyniósł stratę w wysokości 172 milionów dolarów. LG nadal utrzymuje się „nad kreską”, jednak już nie tak wysoko, jak w poprzednich okresach.

Koreańczycy w okresie od 1 lipca do 30 września 2015 roku sprzedali łącznie 14,9 milionów smartfonów, co jest o 6% lepszym wynikiem niż w 2. kwartale. W samej Ameryce Północnej trafiło natomiast do klientów aż o 12% więcej urządzeń niż w poprzednich 3 miesiącach. Bez wątpienia przyczynił się do tego sukces LG G4, który okazał się hitem w Stanach Zjednoczonych. Niestety, jeśli wziąć pod uwagę wysokość przychodów uzyskanych na całym świecie, są one o 7% niższe od tych z 2. kwartału i aż o 21% mniejsze od tych z analogicznego okresu rok wcześniej.

Koreańczycy mają nadzieję, że ich najnowsze produkty, czyli V10 i Nexus 5X poprawią nieco sytuację. Jest to wyzwanie, gdyż dotychczas pierwszy z nich nie sprzedawał się tak, jak od niego oczekiwano, zaś niektóre egzemplarze drugiego cierpią na wadę, związaną z żółknięciem wyświetlacza.

LG wyliczyło, że 3 kwartał tego roku przyniósł zysk netto w wysokości 110 milionów dolarów. Jest to aż o 38% mniej (!) niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Ciemne chmury zbierają się więc nad Koreańczykami, którzy muszą mocno się postarać, aby ich obecność na rynku mobilnym wciąż pozostawała rentowna. A z czasem może okazać się to coraz trudniejsze, zwłaszcza, że w zakończonym niedawno kwartale LG „wypadło” z TOP 5 największych producentów smartfonów.

Źródło: phoneArena