LG V10 podzielił los G4 i sprzedaje się na razie poniżej oczekiwań

Dział urządzeń mobilnych LG nie radzi sobie ostatnio najlepiej. Jest to głównie spowodowane bardzo silną konkurencją ze strony chińskich firm, a także Samsunga i Apple – mniejszy z dwójki koreańskich graczy traci na ich korzyść. Nawet ostatnia nowość, flagowy model V10, radzi sobie na rodzimym rynku producenta bardzo słabo.

LG V10 doczekał się oficjalnej prezentacji na początku tego miesiąca. Pod kilkoma względami przypomina G4, ale został wyposażony w większy, bo 5,7-calowy ekran IPS o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli, oraz dodatkowy, 2,1-calowy wyświetlacz (Second Screen), umieszczony na samej górze telefonu. Rozwiązanie bardzo praktyczne. Pytanie jednak, czy to wystarczający dodatek, by przekonać ludzi do wyboru akurat tego telefonu.

Reszta podzespołów V10 prezentuje się następująco: sześciordzeniowy Snapdragon 808, 4 GB RAM, 64 GB pamięci wbudowanej, slot kart microSD, bateria 3000 mAh z możliwością szybkiego ładowania, skaner linii papilarnych, NFC i preinstalowany Android 5.1.1 Lollipop. Chwile uwiecznimy za pomocą 16-megapikselowego aparatu głównego z optyczną stabilizacją obrazu i f/1.8 lub 5-megapikselowej przedniej kamerki. Takie urządzenie zostało wycenione na 749 euro.

LG-V10-wersjekolorystyczne

Niedawno ATLAS Research & Consulting opublikował raport, dotyczący najchętniej kupowanych smartfonów w Korei Południowej od 8 do 14 listopada. Nie jest to szczególnie długi okres czasu, ale należy pamiętać, że LG V10 to prawdziwa nowość, więc w teorii powinien rozchodzić się niczym gorące bułeczki. Niestety w praktyce jest zupełnie inaczej. Nowość Koreańczyków zajęła odległą, piętnastą pozycję, co trudno uznać za sukces.

Co ciekawe, liderem sprzedaży jest Samsung Galaxy Note 5, ale w czołówce znalazły się również inne modele z serii Galaxy, m.in. A5 czy Grand Max. Sytuacją LG pogarsza fakt, że wkrótce w Korei Południowej rozpocznie się sprzedaż iPhone’ów 6s i 6s Plus, więc V10 nie będzie miał ułatwionego zadania. Zobaczymy, jak ten model będzie się sprzedawał na innych rynkach. Być może podobnie jak G4, będzie popularny w Stanach Zjednoczonych.

źródło: ATLAS Research & Consulting przez Business KoreaAndroid Headlines