(fot. Waymo)

Jak jeżdżą autonomiczne taksówki Waymo? Poznaliśmy opinie pasażerów

Autonomiczne taksówki, które sterowane są wyłącznie przez komputer, to prawdopodobnie niedaleka przyszłość w wielu większych miastach. Firma Waymo, będąca częścią Google (Alphabet Inc.), prowadzi już od dłuższego czasu publiczne testy w USA. Właśnie poznaliśmy opinie klientów, którzy korzystali z tej usługi.

Oto, jak sprawdzają się autonomiczne taksówki

Waymo udostępnia usługę autonomicznych taksówek w dwóch lokalizacjach – Phoenix i San Francisco. W przypadku pierwszego miasta z pojazdów mogą korzystać płacący klienci, a także wybrane osoby, które jeżdżą za darmo. Z kolei w San Francisco do pojazdów Waymo wsiadają pracownicy firmy.

Autonomiczne taksówki pokonują drogę od punktu odbioru klienta do miejsca docelowego. Mimo iż radzą sobie naprawdę dobrze, to wciąż w prawie każdym samochodzie znajduje się kierowca bezpieczeństwa. Człowiek nadal musi czuwać nad poprawną pracą autonomicznego systemu, ale niewykluczone, że już niebawem się to zmieni.

Drako GTE – elektryczny supercar o mocy 1200 KM

Większość osób korzystających z usługi Waymo pozostawia pozytywne opinie na temat wrażeń z jazdy autonomiczną taksówką. Mimo tego, wciąż pojawiają się skargi, które firma powinna dokładnie sprawdzić, aby następnie wprowadzić ewentualnie poprawki.

70% przejazdów z najwyższą oceną

Serwis The Information przeanalizował opinie na temat 10500 kursów, które miały miejsce w lipcu i sierpniu tego roku. Wynika z nich, że aż 70% podróży otrzymało najwyższą ocenę 5 gwiazdek, a pozostałe przewozy zostały ocenione na 4 lub mniej gwiazdek. Obecny wynik jest więc lepszy niż poprzedni – wówczas 40% osób wystawiło ocenę 4 lub gorszą.

Wśród częstych skarg pasażerów znalazło się okrążenie trasy i chwiejna jazda. Z kolei niektóre osoby, oceniające usługę na 5 gwiazdek, w opinii pochwaliły autonomiczną taksówkę za radzenie sobie w trudniejszych sytuacjach. Może to sugerować, że mimo pewnych problemów, usługa jest na dobrej drodze, aby niebawem znaleźć się w kolejnych miastach.

Mniej optymistyczne wyniki pochodzącą z San Francisco – wskaźnik skarg wyniósł 47%. Jednakże, gorsze rezultaty to prawdopodobnie skutek polityki Waymo. Firma ma bowiem zachęcać swoich pracowników, aby byli wymagającymi recenzentami.

Polecamy również:

Waymo nauczy autonomiczne samochody działać poprawnie również w deszczu

źródło: The Verge, The Information