Jak radzą sobie na rynku inteligentne głośniki? Ich sprzedaż sukcesywnie wzrasta
Google Home Assistant fot. Google

Jak radzą sobie na rynku inteligentne głośniki? Ich sprzedaż sukcesywnie wzrasta

Kto by się spodziewał – sprzedaż inteligentnych głośników osiągnęła nowy rekordowy poziom.

Światowa sprzedaż głośników z wbudowanym asystentem głosowym, zwiększyła się w 2019 roku do 146,9 mln sztuk, co jest 70-procentowym wzrostem względem roku 2018. Najpopularniejszymi urządzeniami tego typu są wciąż sprzęty z rodziny Echo od Amazonu.

Inteligentny głośnik Huawei wygląda, jakby Mac Pro miał dziecko z HomePodem

Alexa królową inteligentnych głośników

Marka Amazon Echo wciąż jest najpopularniejsza, gdy przychodzi wybrać inteligentny głośnik – aktualnie stanowi 26,2% całego rynku tych smarturządzeń. Jest to jednocześnie spadek z 33,7%, które miał Amazon jeszcze w 2018 roku. Gorzej poszło także Google – w 2018 roku 25,9% smartgłośników miało logo tego producenta na obudowie, zaś w ubiegłym już „tylko” 20,3%.

Łącznie, Amazon i Google odpowiadają w Stanach Zjednoczonych i Europie za ponad trzy czwarte wszystkich inteligentnych głośników sprzedanych w 2019 roku. 

Chińscy producenci, tacy jak Baidu, Alibaba czy Xiaomi, zwiększyli swój udział w rynku. Jedynie Apple ze swoim Home Podem pozostało na szóstym miejscu, odpowiadając za niewielkie 4,7% urządzeń sprzedanych w czwartym kwartale 2019 roku.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Jak radzą sobie na rynku inteligentne głośniki? Ich sprzedaż sukcesywnie wzrasta

Producentom udało się osiągnąć nową najwyższą sprzedaży kwartalnej pod koniec 2019 roku, co zawdzięczają skutecznie przeprowadzonym, świątecznym akcjom promocyjnym. Google na przykład praktycznie rozdawało głośniki Home Mini niektórym użytkownikom YouTube Spotify Premium.

Według Strategy Analytics, które zebrało i przeanalizowało powyższe dane, popyt na inteligentne głośniki będzie wciąż wzrastał, i zapewne osiągnie nowe najwyższe w roku bieżącym.

Xiaomi wypuści na chiński rynek kopię głośnika Google Nest Hub

źródło: Strategy Analytics przez TechCrunch