instagram-logo

Instagram z kilkoma nowościami. Miłośnicy zakupów mogą być zachwyceni

Trwa właśnie dwudniowa konferencja Facebook F8 2019. Jako że do królestwa Marka Zuckenberga należy też Instagram, nie mogło zabraknąć kilku ciekawych rozwiązań, które już wkrótce będą dostępne dla miłośników aplikacji.

Panel poświęcony Instagramowi można podzielić na trzy zasadnicze nowości. Pierwszą – wiodącą – zdaje się być możliwość kupowania tych samych rzeczy, które mają nasi ulubieni twórcy. Idea zakłada, że nie trzeba będzie robić zrzutów ekranu i szukać danych produktów przez wyszukiwarkę lub pytać o nie w komentarzach. Jeśli twórca oznaczy wybrany element – przykładowo odzieży – to wystarczy tapnąć we wskazanym miejscu aby móc od razu uzyskać szczegółowe informacje o danym przedmiocie. Funkcja już przyszłym tygodniu wejdzie w fazę testów, choć na początku będzie do niej dopuszczonych stosunkowo niewiele osób.

Idą zmiany w Instagramie, a wraz z nimi wszechobecne IGTV

Druga z funkcji, to w pewnym sensie kalka wsparcia dla fundacji, jakie z okazji urodzin można aktywować na swoim koncie w serwisie Facebook. Ze względu na inny model działania aplikacji, mamy tutaj kilka zmian, jednak clue funkcji pozostaje niemal takie samo. Będziemy mogli – za pomocą specjalnej naklejki – stworzyć zbiórkę funduszy na wybraną organizację non-profit. Cieszy, że cały dochód powędruje do fundacji, Instagram nie zabierze ani grosza. Narzędzie niebawem zostanie uruchomione w Stanach Zjednoczonych, a jego rozpowszechnienie na kolejne państwa zdaje się być tylko kwestią czasu.

Instagram z kilkoma nowościami. Miłośnicy zakupów mogą być zachwyceni
Fot: Facebook, mat. prasowy

Trzecia nowość wprowadza kilka usprawnień w modelu wykonywania zdjęć. Pojawi się ulepszony tryb tworzenia treści, który pozwoli na korzystanie z licznych narzędzi kreatywnych na czele z nowymi efektami i, przywołanymi już w poprzednim akapicie, naklejkami. Mając na uwadze globalny zasięg Instagrama, dajmy deweloperom trochę czasu na wprowadzenie poszczególnych nowości na kluczowe rynki. Odnoszę nieodparte wrażenie, że zwłaszcza w przypadku możliwości analizowania danych na przykład o odzieży lub umieszczonych na zdjęciu przedmiotach, jak książki, warto dać koderom trochę więcej czasu.

źródło: informacja prasowa Facebook, opr. własne

P.S. Obserwujecie już nasze redakcyjne konto na Insta, prawda? ;)