instagram
(źródło: Pexels)

Instagram eksperymentuje z zupełnie nowym formatem treści

Będący częścią imperium Marka Zuckerberga, serwis społecznościowy Instagram ogłosił plany dotyczące wprowadzenia nowego formatu udostępnianych treści.

Poradniki mają pomóc użytkownikom

Zespół odpowiedzialny za rozwój Instagrama w nowym poście na oficjalnym blogu zaznacza, że celem jest stworzenie miejsca, w którym każdy łatwo znajdzie wiarygodne informacje i inspiracje od swoich ulubionych, obserwowanych kont. W tym celu do serwisu zostaną wprowadzone nowe materiały określane jako Guides, co najpewniej w polskiej wersji zostanie przetłumaczone na „Poradniki” lub „Przewodniki”.

Jak sama nazwa wskazuje, materiały udostępnione w ramach Guides będą nastawione na przekazanie informacji i porad, które mogą okazać się przydatne w określonych scenariuszach. Instagram dodaje, że w związku z panującą pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 w pierwszej fazie wdrażania nowej funkcji skupi się właśnie na tym zagadnieniu.

Początkowo tylko dla wybrańców

Nie każdy użytkownik będzie mógł tworzyć materiały, które pojawią się w nowej sekcji. Guides przeznaczone są dla wybranych popularnych twórców, osób publicznych i organizacji. Najpewniej w ten sposób firma chce uniknąć rozpowszechniania się fałszywych informacji. W końcu ograniczoną liczbę kont jest znacznie łatwiej kontrolować, szczególnie jeśli wcześniej konto zostało sprawdzone pod kątem wiarygodności.

(fot. Instagram)

Wracając do początkowego wdrożenia i koronawirusa. Instagram postanowił umożliwić znanym twórcom na łączenie się z organizacjami oraz ekspertami, aby udostępniać wartościowe treści. Wśród nich znajdą się wskazówki pokazujące, jak dbać o zdrowie, polepszyć samopoczucie, radzić sobie ze stresem czy utrzymywać bezpieczny kontakt z najbliższymi.

Guides będą widoczne po wejściu na profil wybranej osoby. Zostaną umieszczone pod własną ikoną, znajdującą się obok ikony dającej dostęp do wszystkich zdjęć i ikony IGTV. Kolejnym krokiem będzie wdrożenie nowych materiałów do Karty Eksploruj, obok zdjęć i materiałów wideo.

Przygotowane poradniki będzie można udostępniać w relacjach lub wysłać do znajomych w bezpośrednich wiadomościach. Dodatkowo, po tapnięciu w wybrane zdjęcie lub film, zostaniemy przeniesieni do oryginalnego postu na Instagramie, aby poznać więcej informacji.

Nowość jest już wdrażana w aplikacji, ale cały proces jest przeprowadzany stopniowo. Nie wiadomo, kiedy wszyscy użytkownicy będą mieli dostęp do Guides.

Polecamy również:

Facebook inwestuje w GIF-y. Firma kupiła platformę GIPHY

źródło: Instagram