Będzie drożej! InPost podnosi ceny przesyłek

Polska może „pochwalić” się najwyższą inflacją w Europie, co niestety przekłada się na wzrost cen za produkty i usługi. Trend ten dopadł i usługi kurierskie InPost. Wraz z początkiem kwietnia firma podniesie ceny za przesyłki kurierskie i do paczkomatów. Podwyżki będą dotyczyć zarówno klientów indywidualnych jak i biznesowych. Firma argumentuje podwyżki poczynionymi inwestycjami i wspomnianą inflacją.

Wszystko w aplikacji

Ostatnio InPost poczynił duże zmiany w kierunku przeniesienia najważniejszych funkcji do swojej aplikacji mobilnej. Kilka tygodni temu dowiedzieliśmy się o wyłączeniu możliwości nadawania paczki bezpośrednio w paczkomacie. Użytkownicy będą to mogli zrobić za pomocą aplikacji, która dostępna jest w Sklepie Play, AppStore czy nawet AppGallery. W dodatku firma planuje także dodać obsługę Apple Pay i Google Pay do aplikacji, tak aby proces opłacania za wybrane usługi był jeszcze prostszy.

Reklama

Ceny za przesyłki kurierskie i paczkomaty w górę

Niestety, jak tłumaczy firma, inflacja, rosnące ceny energii elektrycznej, wzrost płacy minimalnej, COVID-19 czy też wreszcie koszty poniesione z uwagi na poczynione przez firmę inwestycje, zmusiły InPost do podniesienia cen swoich usług. W ten sposób od 1 kwietnia 2021 roku użytkownicy muszą przygotować się na zmiany cen.

Klienci indywidualni zapłacą więcej za usługi InPost (fot. InPost)

Klienci detaliczni, którzy teraz zdecydują się wybrać przesyłkę do paczkomatu będą musieli zapłacić odpowiednio:

  • gabaryt A – nowa cena 12,99 złotych (drożej o 1 złoty)
  • gabaryt B – nowa cena 13,99 złotych (drożej o 1 złoty)
  • gabaryt C – nowa cena 15,49 złotych (drożej o 50 groszy)

Nowe stawki obowiązywać będą niezależnie od sposobu nadania. Zarówno w aplikacji mobilnej InPost, poprzez menedżera internetowego czy usługę szybkiego nadania, obowiązywać będzie ujednolicona nowa kwota. Dodatkowe usługi, jak trzy dostępne warianty ubezpieczeń, czy usługa „Paczka w Weekend” pozostają w tej samej cenie.

Wzrost opłat obejmie natomiast nadanie mniejszej ilości paczek bezpośrednio u kuriera. W tym przypadku nowe opłaty wyglądają następująco:

  • przy jednej paczce – nowa cena 6,15 złotych (wcześniej 4,31 złotych)
  • przy dwóch paczkach – nowa cena 5,54 złotych (wcześniej 4,31 złotych)
  • przy trzech paczkach – nowa cena 4,92 złotych (wcześniej 4,31 złotych)

W przypadku nadania czterech przesyłek obowiązuje wcześniejsza stawka wynosząca 4,31 złotych. Jeśli zdecydujemy się nadać pięć i więcej paczek, dodatkowa opłata nie jest naliczana. Dopłaty za weryfikację wagi, rozmiarów czy przesyłki ponadgabarytowe nie ulegną zmianie.

Firmy także zapłacą więcej

W przypadku klientów biznesowych InPost także zaktualizował cennik swoich usług. Nowe koszty przesyłek paczkomatowych wyglądają następująco:

  • gabaryt A – wzrost z 8,99 do 9,44 złotych
  • gabaryt B – wzrost z 10,19 do 10,70 złotych
  • gabaryt C – wzrost z 12,99 do 13,64 złotych

Podobnie jak w przypadku klientów indywidualnych, opłaty za dodatkowe usługi, weryfikację wagi, wymiarów czy paczki ponadgabarytowe nie ulegają zmianie.

Zmiany dotknęły natomiast ceny standardowej usługi kurierskiej w zależności od wagi paczki. Od teraz firmy muszą zapłacić:

  • 1 kg – z 15,00 do 15,75 złotych
  • 2 kg – z 16,00 do 16,80 złotych
  • 3-5 kg 19,00 do 19,95 złotych
  • 6-10 kg – z 22,00 do 23,10 złotych
  • 11-15 kg – z 26,00 do 27,30 złotych
  • 16-20 kg – z 29,00 do 30,45 złotych
  • 21-25 kg – z 32,00 do 33,60 złotych
  • 26-30 kg – z 35,00 do 36,75 złotych
  • 31-40 kg – z 53,00 do 55,65 złotych
  • 41-50 kg – z 64,00 do 67,20 złotych

Ostatnią zmianą z jaką muszą się liczyć firmy to wzrost stawek za dostawę kurierską na wskazaną godzinę. W tym wypadku oprócz wybranego przedziału czasowego, wpływ na cenę ma waga przesyłki. Koszty dodatkowych usług nie ulegają zmianie jak przy klasycznych przesyłkach. Nowe ceny przedstawiono w poniższej tabeli.

InPost podnosi ceny od kwietnia 2021 - cennik firmowy
(fot. inPost)

Jest już 11 tysięcy paczkomatów

Przy okazji informacji o podwyżce za usługi, InPost przekazał wieść, że w połowie lutego 2021 roku w Polsce obecnych jest już ponad 11 tysięcy paczkomatów. Na początku grudnia ubiegłego roku firma chwaliła się postawieniem paczkomatu numer 10 tysięcy. Do końca bieżącego roku firma planuje stawiać 100 nowych maszyn tygodniowo.

InPost podnosi ceny przesyłek