Huawei skupi się na średniej i wyższej półce smartfonów, a Xiaomi nie jest ich przeciwnikiem

Huawei jest coraz ciekawszym graczem na rynku smartfonów, co potwierdza między innymi Honor 6 oraz Ascend Mate 7. Nie należy też zapominać, że chińska firma na targach MWC może pokazać kilka nowości, a przecież oprócz tego tworzą oni również swoje procesory. Świetnie rysuje się przyszłość Huawei’a, co potwierdzają liczby oraz plany.

Zacznijmy jednak od liczb, bo wyglądają one bardzo dobrze. Przychód chińskiej firmy w 2014 okazał się lepszy o 30%, niż w roku poprzednim i wyniósł 12,2 miliardów dolarów. Huawei w 2014 roku sprzedał łącznie 138 milionów telefonów (wzrost o 7,8% w stosunku do 2013), z czego aż 75 milionów to smartfony (wzrost o 45%). Produkty z wyższej i średniej półki osiągnęły wzrost na poziomie 18%. Jeśli chodzi o hity sprzedażowe to Ascend P7 znalazł 4 miliony nabywców, a Ascend Mate 7 2 miliony. Chińska firma chce skupić się na produkcji topowych urządzeń, a tańsze produkty będą pojawiać się pod marką Honor, której smartfony sprzedały się łącznie w 20 milionach egzemplarzy.

CEO Huawei, Richard Yu powiedział, że mogliby oni zwiększyć swoją sprzedaż nawet dwukrotnie, gdyby skupili się na budżetowych konstrukcjach, ale na nich się nie zarabia zbyt dużo. Przewiduje on również, że wiele małych firm skupiających się na tanich smartfonach może zniknąć z rynku w ciągu 3-5 lat, ponieważ nie będą przynosiły odpowiednich zysków.

Prezes Huawei powiedział również, że celem na 2015 rok jest sprzedaż 100 milionów smartfonów, czyli takiej samej ilości, co Xiaomi. Jednak twierdzi on, że ich rywalem jest Samsung, a nie chińskie Apple. Według niego Xiaomi nie poradzi sobie na rynku topowych smartfonów, a ich produkty nie oferują niczego więcej ponad to, co urządzenia Huawei.