Jeśli dobra passa się utrzyma, to Huawei zostanie największym producentem smartfonów już w przyszłym roku

Chociaż Xiaomi i Nokia ostatnio notują niebotyczne wzrosty sprzedaży, to smartfony Huawei (i Honora) również są coraz częściej wybierane przez klientów. Widać to po statystykach za drugi kwartał 2018 roku, w których Chińczycy przegonili Apple pod względem liczby dostarczonych na rynek urządzeń. Jeśli ich dobra passa się utrzyma, to z dużym prawdopodobieństwem zostaną największym producentem inteligentnych telefonów już w przyszłym, 2019 roku.

Jeszcze do niedawna Huawei szacował, że w 2018 roku sprzeda w sumie 180 milionów smartfonów. W czerwcu producent poinformował jednak, że zwiększył szacunki do 200 milionów. Po ogłoszeniu wyników za pierwszą połowę 2018 roku jest już właściwie pewny, że uda mu się osiągnąć założony cel, a nawet go przekroczyć, ponieważ przez sześć miesięcy dostarczono na rynek 95 milionów urządzeń. A jako że przed nami premiera rodziny Mate 20 i okres przedświątecznej gorączki zakupów, to wydaje się, że 200 milionów sprzedanych inteligentnych telefonów Chińczycy mają jak w banku.

Richard Yu, CEO działu urządzeń konsumenckich, idzie jednak nawet o krok dalej w swoich prognozach, bowiem jest zdania, że Huawei bez problemu stanie się drugim największym producentem smartfonów na świecie w 2019 roku. Co więcej, nie wyklucza też, że firma wskoczy na pierwsze miejsce pod tym względem – jeżeli dobra passa się utrzyma, miałoby się to stać w czwartym kwartale 2019 roku. Dla przypomnienia, Chińczycy jeszcze na początku 2016 roku deklarowali, że zajmą pozycję lidera dopiero w 2021 roku.

Richard Yu zdradził też, że w ciągu czterech miesięcy od premiery sprzedano 9 milionów egzemplarzy smartfonów z serii P20 Pro, a do tego udało się znacznie zwiększyć sprzedaż w Europie i Chinach. Na obszarze EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Azja) w pierwszej połowie 2018 roku odnotowano wzrost przychodów aż o 73% rok do roku, natomiast w rodzimym Państwie Środka o 37%. Sprzedaż urządzeń konsumenckich wygenerowała też 39,3% całego przychodu za 2017 rok.

CEO pochwalił się również, że w pierwszej połowie 2018 roku udało się zwiększyć udziały w segmencie premium (tj. o wartości powyżej 500 dolarów) do 16,4% (z 12,8% w H1 2017). Było to możliwe dzięki temu, że rok do roku sprzedaż smartfonów z serii P i Mate wzrosła aż o 45%.

Na zdjęciu tytułowym Huawei P20 i Huawei P20 Pro (pod linkiem znajdziecie recenzję tego pierwszego i porównanie do tego drugiego)

Źródło: Reuters