Harley-Davidson zapowiada elektryczne rowery. Niestety, tanio nie będzie
(fot. Harley-Davidson)

Harley-Davidson zapowiada elektryczne rowery. Niestety, tanio nie będzie

Firma Harley-Davidson, znane przede wszystkim z produkcji motocykli, przedstawiła nowe informacje o planowanych zelektryfikowanych rowerach.

Harley-Davidson zaprezentował rowery z silnikami elektrycznymi

Rowery wyposażone w silnik elektryczny zyskują ostatnio na popularności, a na wprowadzenie własnych modeli decyduje się coraz więcej firm. Nie powinno to dziwić, bowiem takie jednoślady mogą okazać się świetnym transportem w zatłoczonych miastach. Po pierwsze, nie stoimy w korkach. Po drugie, nie musimy wkładać aż tyle energii w przejechanie trasy, jak w przypadku klasycznych rowerów.

Harley-Davidson
Mosh/Cty (fot. Harley-Davidson)

Dla osób, które mogą pozwolić sobie na wydanie większej sumy pieniędzy na zelektryfikowany rower, interesującą propozycję przygotował Harley-Davidson. Amerykanie pokazali nowe miejskie rowery, które uwagę zwracają nie tylko stylistyką, ale również oferowanymi możliwościami.

Niestety, cena będzie wysoka

Oferta, która dostępna będzie od wiosny 2021 roku, składać ma się z czterech modeli, których ceny będą wynosić od 3399 do 4999 dolarów. Zadaniem zamontowanych akumulatorów i niewielkich silników elektrycznych będzie wspomaganie rowerzysty, który będzie musiał włożyć odczuwalnie mniej wysiłku podczas pokonywania tras.

Harley-Davidson
Rush/Cty (fot. Harley-Davidson)

Każdy z rowerów Harley-Davidsona zostanie wyposażony w silnik mogący generować do 250 W mocy, co ma przełożyć się na możliwość osiągnięcia prędkości do 20 mil na godzinę (około 32 km/h). W przypadku modelu Rush/Cty Speed maksymalna prędkość będzie jeszcze wyższa.

Harley-Davidson
Rush/Cty Step-Thru (fot. Harley-Davidson)

Warto dodać, że nie zabraknie mobilnej aplikacji, która pozwoli na sparowanie roweru ze smartfonem. Połączenie będzie realizowane z wykorzystaniem modułu Bluetooth i pozwoli na podgląd zbieranych danych z poziomu ekranu smartfona. Pojawić mają się jeszcze dodatkowe funkcje, ale Harley-Davidson nie zdradził szczegółów.

Oferta ma przedstawiać się następująco:

  • Mosh/Cty – reklamowany jest jako „rower miejski do zabawy”. Na pokładzie znajdzie się akumulator o pojemności 529 Wh, który zależnie od wybranego trybu jazdy i zaangażowania użytkownika w pedałowanie ma pozwolić na przejechanie od 56 do 168 km. Ma on ważyć niecałe 22 kg.
  • Rush/Cty – pojemność akumulatora wynosi 706 Wh, ale oferowany zasięg jest zbliżony do modelu Mosh/Cty – od 56 do 185 km. Waga wynosi niecałe 27 kg, a zaletą może okazać się dostępny bagażnik.
  • Rush/Cty Step-Thru – mamy do czynienia ze słabszą wersją wspomnianego przed chwilą Rush/Cty, ale w zamian ma on znacznie niżej osadzoną ramę, co dla wybranych osób może być znaczącą zaletą. Akumulator oferuje 529 Wh, zasięg to 48-144 km, a całość waży prawie 27 kg.
  • Rush/Cty Speed – jak sama nazwa wskazuje, zapewni on najwyższą maksymalną prędkość – 45 km/h. Dostępny będzie jednak tylko dla klientów na terenie USA. Pojemność akumulatora wynosi 706 Wh, zasięg to 40-185 km, a całość waży niecałe 27 kg.
Harley-Davidson
Rush/Cty Speed (fot. Harley-Davidson)

Za rower z logo Harley-Davidsona trzeba będzie zapłacić: Mosh/Cty – 3399 dolarów, Rush/Cty – 4449 dolarów, Rush/Cty Step-Thru – 4399 dolarów oraz Rush/Cty Speed – 4999 dolarów.