Google Shoploop
fot. Google

Google Shoploop, czyli sklep w formie TikToka

Popularność serwisu TikTok zdumiewa niemal wszystkich. Krótkie, zabawne materiały wideo, podbijają sieć w rekordowym tempie. Firma Google postanowiła wykorzystać fenomen TikToka i opracować sklep internetowy, wyglądem przypominający chińską platformę.

Potęga autorytetu

W aplikacji opracowanej przez należące do Google studio Area 120 najważniejsza jest opinia osoby, która testowała dany produkt, najczęściej internetowego influencera czy celebryty. W krótkim wideo, o długości maksymalnie 90 sekund, dana osoba dzieli się z potencjalnymi klientami wrażeniami z użytkowania konkretnego produktu.

Shoploop: przede wszystkim beauty

Z uwagi na formę prezentacji produktów, nie każdy asortyment będzie nadawał się do reklamowania w tej formie. Trudno sobie wyobrazić, by urządzenia wymagające dłuższego opisu technicznego opisywane były przez influcencera na krótkim filmie. Twórcy Shoploop zapewne doskonale zdawali sobie z tego sprawę, dlatego sięgnęli do źródła (Instagram, TikTok), by sprawdzić, które produkty reklamowane są tam najczęściej.

Google Shoploop
fot. Google

Okazało się, że najwłaściwszą branżą, która mogłaby zacząć oferować swoje produkty w nowej formie, jest branża beauty. To właśnie działaniem kosmetyków czy akcesoriów do makijażu najchętniej chwalą się internetowe influencerki. Postanowiony wykorzystać ten potencjał i właśnie od niego rozpocząć budowanie Shoploop.

Google Shoploop
fot. Google

Krótkie recenzje wideo – czy właśnie tego potrzebujemy?

Szukając opinii na temat danego produktu w internecie, możemy spotkać się z różnego rodzaju materiałami. Od najbardziej typowych prospektów reklamowych i artykułów opisujących daną rzecz, po recenzje autorstwa specjalistów, czy to w formie tekstowej, czy dłuższego materiału filmowego. Co do zasady, większość z nich przygotowana jest w ten sposób, by możliwie najdokładniej opisać wszystkie cechy, wady i zalety testowanego produktu.

Z uwagi na spore ograniczenie czasowe, o takiej dokładności, w przypadku 90-sekundowego wideo, nie może być mowy. Pozostaje jedynie pytanie, czy rzeczywiście, osoby poszukujące opinii o danym kosmetyku potrzebują jego pełnej recenzji, czy może wystarczy im kilka słów rekomendacji od ulubionego twórcy internetowego? Rozwój Shoploop z pewnością pomoże znaleźć odpowiedź na tak zadane pytanie.

Platforma zakupowa Shoploop dostępna jest wyłącznie w formie aplikacji mobilnej. Niestety, obecnie nie działa jeszcze w Polsce.