Facebook stworzył nową aplikację do zarabiania pieniędzy

Facebook służy przede wszystkim do… tracenia czasu, aczkolwiek czasami można zrobić na nim coś bardziej pożytecznego. Twórcy najpopularniejszego na świecie serwisu społecznościowego poinformowali o udostępnieniu nowej aplikacji, za pomocą której użytkownicy będą mogli zarobić prawdziwe pieniądze.

Facebook Viewpoints

Jak tłumaczą twórcy, jest to aplikacja „do badań rynku, która nagradza ludzi za udział w ankietach, zadaniach i badaniach”. Zdecydowano się stworzyć takie narzędzie, ponieważ to właśnie użytkownicy są najlepszymi testerami usług i rozwiązań, których używają na co dzień. A nic tak nie motywuje do pomocy w ich ulepszaniu, jak nagrody o rzeczywistej, możliwej do wycenienia wartości. Facebook zamierza na podstawie informacji zwrotnych ulepszać swój główny serwis oraz inne aplikacje i produkty, m.in. Instagram, WhatsAppa, Portal i Oculusa.

Po zalogowaniu się do aplikacji Facebook Viewpoints, użytkownicy zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w różnych programach. Przedtem jednak Facebook poinformuje ich i wyjaśni, jakie informacje będą zbierane i w jaki sposób wykorzystywane oraz jak wiele punktów zostanie przyznanych za udział.

To właśnie te ostatnie mają być magnesem na użytkowników, ponieważ za każde 1000 punktów otrzymają oni przelew na swoje konto PayPay w kwocie 5 dolarów. Niby niewiele, ale bardziej zaangażowani mogą zarobić większą kwotę (aczkolwiek nikt bogactwa raczej się na tym nie dorobi).

 

aplikacja Facebook Viewpoints
Aplikacja Facebook Viewpoints (źródło: Facebook)

Aplikacja Facebook Viewpoints już wystartowała i użytkownicy mogą wziąć udział w pierwszej ankiecie, badającej wpływ korzystania z serwisów społecznościowych, na przykład – a jakże – Facebooka, na samopoczucie.

Twórcy od razu informują, że będą prosić użytkowników o takie dane, jak imię, nazwisko, adres e-mail, miejsce zamieszkania, datę urodzenia i płeć, a także – w razie potrzeby – o jeszcze inne, na przykład lokalizację (aby zaproponować spersonalizowane badania). Obiecują też podawać, w jakich celach zostaną one wykorzystane i deklarują, że nie będą sprzedawane firmom trzecim. Aktywność z aplikacji Facebook Viewpoints nie pojawi się na profilu (na Facebooku i innych kontach) uczestnika bez jego zgody.

Użytkownik może także zrezygnować z uczestnictwa w każdej chwili, ale najpierw musi dołączyć. Aktualnie mogą to zrobić wyłącznie mieszkańcy Stanów Zjednoczonych w wieku od 18 lat wzwyż, którzy mają konto na Facebooku. Twórcy zapowiadają, że w przyszłości dodadzą nowe sposoby logowania i aplikacja zostanie udostępniona również w innych krajach.

Źródło: Facebook