(fot. Facebook)

Facebook zaostrza regulamin dotyczący transmisji na żywo

Po zamachu w Nowej Zelandii, który był transmitowany na żywo na Facebooku, serwis społecznościowy Marka Zuckerberga zdecydował się na wdrożenie nowego regulaminu. Na funkcję transmisji na żywo zostaną nałożone ograniczenia.

Nowe kary za nieprzestrzeganie regulaminu Facebooka

Facebook we wpisie udostępnionym na oficjalnym blogu informuje, że począwszy od dzisiaj, użytkownicy serwisu, którzy złamali wytyczne regulaminu, nie będą mogli korzystać z funkcji transmisji na żywo. Firma zaznacza, że głównym celem podjętych działań jest zminimalizowanie ryzyka nadużyć wspomnianej funkcji.

Przed wprowadzeniem zmian, jeśli ktoś opublikował treści naruszające standardy społeczności, niezależnie czy była to transmisja na żywo czy wideo lub zdjęcie, post był po prostu usuwany. Jeśli użytkownik nadal nie dostosowywał się do zasad obowiązujących na Facebooku, to jego konto było blokowane na pewien czas, co oczywiście oznaczało również brak możliwości prowadzenia transmisji na żywo. W skrajnych przypadkach nakładany był permanentny ban.

Dlaczego widzisz akurat ten post na Facebooku? Oto wyjaśnienie

Od dziś, każdy kto poważnie naruszy regulamin serwisu, nie będzie mógł korzystać z funkcji Facebook Live przez określony czas. Możliwość transmisji będzie przykładowo zablokowana na 30 dni – Facebook nie wprowadza jednego z góry narzuconego czasu trwania blokady. Jak podaje Facebook, jeśli użytkownik przykładowo udostępni materiał z linkiem do oświadczenia grupy terrorystycznej bez odpowiedniego kontekstu, natychmiast otrzyma blokadę.

Facebook zamierza rozszerzyć ograniczenia również na inne funkcje dostępne w serwisie. Kolejny krokiem, po wprowadzeniu blokady transmisji na żywo, będzie tymczasowy zakaz tworzenia reklam na Facebooku.

Lepsze wykrywanie nieodpowiednich materiałów

Facebook zaznacza, że mimo usunięcia głównego wideo z zamachu w Nowej Zelandii, użytkownicy nadal dzielili się nagraniem. Wykrycie udostępnionych materiałów było trudniejsze, bowiem ponownie wrzucane wideo było zmodyfikowane, co znacząco wpływało na skuteczność pracy stosowanych mechanizmów bezpieczeństwa.

Firma Marka Zuckerberga, aby usprawnić wychwytywanie treści łamiących regulamin, zamierza prowadzić dalsze badania nad szybką analizą audio i wideo. Na ten cel ma zostać przeznaczone 7,5 mln dolarów. Algorytmy Facebooka mają finalnie lepiej radzić sobie z wykrywaniem zmanipulowanych treści w materiałach wideo, zdjęciach i audio.

Instagram również wprowadza nowe zasady

Wcześniej informowaliśmy o planach dotyczących zmian na Instagramie. Serwis należący do Facebooka ma otrzymać nowe zasady blokowania kont, a także bardziej rygorystyczne ograniczenia dotyczące promowanych treści.

źródło: Facebook