Facebook właśnie udostępnił autorską platformę ułatwiającą organizację płatnych wydarzeń. Jednym z pierwszych krajów, w których nową funkcję oddano w ręce użytkowników, jest Polska.
Na pomoc biznesowi
Płatne wydarzenia online to rozwiązanie powstałe z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, których funkcjonowanie zostało ograniczone bądź zmienione w wyniku pandemii i wynikającego z niej lockdownu. Brak możliwości osobistego świadczenia usług klientom, konieczność zamknięcia stacjonarnych punktów usługowych i sklepów, a także obawa klientów przed odwiedzaniem miejsc innych niż te absolutnie niezbędne do funkcjonowania spowodowały drastyczny spadek zysków wielu przedsiębiorców.
Dzięki nowym możliwościom Facebooka, ci będą mogli łatwiej przenieść swoją działalność do internetu.
Facebook: nie będziemy pobierać opłat, ale inni już tak
Zgodnie z informacjami na stronie internetowej wsparcia użytkowników Facebooka, serwis społecznościowy, przez pierwszy rok funkcjonowania nowej platformy, nie będzie pobierał opłat tytułem jej użytkowania, co oznacza, że cały dochód z przeprowadzonego wydarzenia trafi do kieszeni organizatora.
Niestety, stanie się tak wyłącznie wtedy, gdy wydarzenie będzie organizowane za pomocą przeglądarki internetowej. Decydując się na skorzystanie z aplikacji dla Androida i iOS jesteśmy zobligowani regulaminem AppStore i Google Play do uiszczenia stosownego procentu od zarobku dla właściciela sklepu.
Mimo że Facebook nie pobierze od przedsiębiorców ani złotówki, Google i Apple zachowają należne im w wyniku akceptacji regulaminu 30%. Co prawda Facebook próbował przekonywać partnerów, by przyłączyli się do akcji i również zrzekli się opłat, jednak bezskutecznie. To zresztą nie pierwsza sytuacja w ostatnich dniach, gdy te dwie firmy nie popuszczą ani złotówki – próba obejścia regulaminów sklepów skończyła się wyrzuceniem gry Fortnite z obu.
To spore ułatwienie
Dzięki Płatnym wydarzeniom online możliwe jest zorganizowanie wydarzenia, ustalenie i pobranie opłaty, wypromowanie i jego przeprowadzenie w tym samym miejscu – to znaczące ułatwienie, a przede wszystkim, spora oszczędność czasu.
Nowe rozwiązanie dedykowane jest wszystkim tym przedsiębiorcom, którzy nie mogą dalej prowadzić swoich biznesów w dotychczasowej formie: trenerów personalnych, prowadzących warsztaty artystyczne czy różnorodne kursy. Przy pomocy Płatnych wydarzeń online będzie można również, na przykład, przeprowadzić płatną transmisję z wydarzenia sportowego, co w jakiś sposób może zrekompensować klubom i indywidualnym zawodnikom brak publiczności na trybunach.
Nic za darmo
Nikogo nie trzeba przekonywać, że Facebook nie jest instytucją charytatywną, a na jej czele nie stoi miłosierny Samarytanin – rok bez opłat dla użytkowników to świetna forma promocja usługi, która przez ten czas może osiągnąć na tyle dużą popularność, by po upływie darmowego okresu poniesione koszty zwróciły się ze znaczną nawiązką. Mimo tego, warto korzystać i szukać szans na odzyskanie utraconych szans na zarobek gdzie tylko się da.