Tryb ciemny (w końcu!) dostępny na Facebooku na Androidzie i iOS

Tryb ciemny (w końcu!) dostępny na Facebooku na Androidzie i iOS

Użytkownicy aplikacji Facebooka długo musieli czekać na możliwość rezygnacji z białego tła. Dopiero teraz firma zdecydowała się na udostępnienie trybu ciemnego.

Trzeba było trochę poczekać

Facebook, podobnie jak wielu innych twórców aplikacji, zdecydował się na dostosowanie do obecnego trendu wdrażania ciemnego motywu. Owszem, zdecydował się, ale raczej nie śpieszyło mu się, aby zapewnić swoim użytkownikom opcję aktywacji Dark Mode.

Tak, tryb ciemny pojawił się już w aplikacji Messenger, Instagram, a po wielu miesiącach testów i nieoficjalnych zapowiedzi, również w WhatsAppie. W przypadku wspomnianego przed chwilą WhatsAppa wyraźnie widać było, że całość przebiega dość ociężale, ale jeszcze gorzej sytuacja wygląda w kwestii głównej aplikacji Facebooka.

Dopiero teraz, po wielu miesiącach oczekiwania, użytkownicy otrzymują opcjonalny Dark Mode. Owszem, niektórzy mogli korzystać z ciemnego motywu już wcześniej, ale były to wyłącznie mocno ograniczone testy.

Dark Mode wchodzi na smartfony

Jak donosi serwis MacRumors, powołując się na informacje pochodzące od Jane Manchun Wong, tryb ciemny pojawia się już u coraz większej liczby osób korzystających z aplikacji Facebooka.

Opcja włączenia ciemnego motywu jest wdrażana zarówno na Androidzie, jak i na iOS. Należy jednak zaznaczyć, że cały proces przeprowadzany jest stopniowo, więc jeszcze nie wszyscy mogą zrezygnować z białego tła.

Facebook z Dark Mode na iOS
(fot. Tabletowo.pl)

Podobnie jak w wielu innych aplikacjach, dostępne są trzy tryby – zawsze jasny motyw, zawsze ciemny motyw i automatyczne dostosowywanie się do ustawień systemowych. W celu aktywacji trybu ciemnego należy przejść do ustawień aplikacji. Odpowiednia pozycja, nazywająca po prostu „Tryb ciemny”, powinna znajdować się w sekcji „Ustawienia i prywatność”.

Trzeba przyznać, że podejście Facebooka prezentuje się dość nietypowo. Nie dość, że firma kazała długo czekać, to priorytetowo potraktowała wersję serwisu dostępną na desktopie z poziomu przeglądarki internetowej, co dziś jest naprawdę rzadkością. Z kolei mobilna aplikacja przez wiele miesięcy oferowała wyłącznie białe tło, co mogło irytować szczególnie, gdy korzystaliśmy z ciemnych kolorów w całym systemie. Cóż, Facebook najwidoczniej wolał zajmować się wyglądem ikonki Messengera niż bardziej przydatną funkcją.