(fot. Skoda)

Oto pierwsza w pełni elektryczna Skoda i odświeżony Superb w hybrydzie

Czesi właśnie dołączyli do producentów samochodów, którzy zdecydowali się na elektryfikację swojej oferty. Skoda zaprezentowała odświeżoną wersję popularnego modelu Superb, który teraz dostępny jest w hybrydowej odmianie, a także poznaliśmy elektryczny model Citigo.

Hybrydowa Skoda Superb

Samochody Skody jak najbardziej są naszpikowane elektroniką i systemami wsparcia kierowcy. W nowych modelach znajdziemy już szereg rozwiązań, które do niedawna występowały jako opcja w limuzynach segmentu premium. Klienci w wybranych modelach mogą wybrać wirtualny kokpit zamiast analogowych wskaźników, rozbudowany system infotainment, system utrzymania się na wyznaczonym pasie ruchu czy aktywny tempomat. Jednym z najbardziej nowoczesnych modeli w gamie producenta jest właśnie Superb, który teraz doczekał się większego zestawu nowości.

(fot. Skoda)

Skoda Superb dostępna jest teraz w odmianie hybrydowej typu plug-in. Zastosowany układ składa się z benzynowej jednostki o pojemności 1.4 TSI i silnika elektrycznego, które łącznie generują 218 KM. Superb na samych akumulatorach zapewnia zasięg do 55 km według normy WLTP. Natomiast z pełnym akumulatorem i bakiem paliwa ma przejechać do 850 km. Produkcja wystartuje już jesienią tego roku, a pierwsze egzempalrze trafią do klientów w 2020 roku.

W pełni elektryczna Skoda Citigo

Czeski producent, jak sam wyraźnie zaznacza, zdecydował się również na poszerzenie portfolio o pierwszy w pełni elektryczny model. Niewielka Skoda Citigo została bowiem wyposażona w silnik elektryczny o mocy 61 kW (82 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm.

(fot. Skoda)

Skoda Citigo iV z akumulatorami o pojemności 36,8 kWh zapewnia zasięg do 265 km według cyklu WLTP. Maksymalna prędkość wynosi 130 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h trwa 12,5 sekundy. Owszem nie są to imponujące wyniki, ale jak najbardziej wystarczające do miasta – Citigo to samochód miejski i w takich warunkach powinien sprawdzić się wyśmienicie.

(fot. Skoda)

Szybka ładowarka 40 kW umożliwia naładowanie akumulatorów do 80% pojemności w godzinę. Z kolei ładowarka 7,2 kW zapewni podobny zasięg po nieznacznie ponad 4 godzinach ładowania. Natomiast po podłączeniu Citigo iV do domowego gniazdka będziemy musieli poczekać 12 godzin i 37 minut na w pełni naładowany akumulator. Seryjna produkcja startuje w drugiej połowie 2019 roku.

Polecamy również:

Honda e – można już składać zamówienia na zgrabny elektryczny samochód

źródło: Skoda (1), Skoda (2)