Dwa wielkie koncerny motoryzacyjne połączą siły z myślą o samochodach elektrycznych

Świat samochodów elektrycznych mógłby zdobyć kolejnego ważnego gracza na rynku samochodów elektrycznych. Jeśli koncerny Fiat Chrysler Automobiles oraz Groupe PSA się dogadają, staną się znaczącą siłą w wyścigu o udział w zyskach z tego raczkującego segmentu motoryzacji.

Fiat Chrysler Automobiles jest koncernem, którego własnością pozostają marki Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati, Jeep i Ram. Z kolei Groupe PSA jest w posiadaniu Peugeota, Citroëna, DSa, Opla i Vauxhalla. Trwają rozmowy, które mają na celu podjęcie współpracy w kierunku opracowania uniwersalnej platformy dla pojazdów elektrycznych.

Nie po raz pierwszy bylibyśmy świadkami podobnej umowy. BMW i Daimler podpisały umowę na 1,1 mld dolarów, obejmującą kooperację w różnych dziedzinach, w tym przy pojazdach elektrycznych. Grupa Volkswagena próbuje maksymalizować korzyści dzięki własnej platformie EV. Tak zwana architektura MEB będzie współdzielona między wszystkimi markami tego koncernu. Używać się jej będzie w elektrycznych Seatach, Skodach czy Audi. Nad wykorzystaniem platformy MEB zastanawia się też Ford.

Na arenie zostaje już więc już tylko Fiat Chrysler Automobiles Groupe PSA, które rozważają swego rodzaju rozejm. Partnerstwo oczywiście nie oznaczałoby, że koncerny by się połączyły, a jedynie ukierunkowały wspólne wysiłki ku jednemu celowi – opracowaniu konkurencyjnej platformy dla pojazdów elektrycznych.

FCA zamierza do 2022 wyprodukować 10 modeli elektrycznych samochodów – z PSA czy bez. Jeden z nich ma być oparty na najnowszym koncepcie Fiata, zaprezentowanym podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Concept Centocventi wyposażony był w rozszerzalne pakiety akumulatorów i wnętrze, które można rozbudować o elementy wydrukowane na drukarkach 3D.

źródło: Slashgear