Sprzedaż matryc OLED może wzrosnąć ponad dwukrotnie do końca 2020 roku 17 OLED

Sprzedaż matryc OLED może wzrosnąć ponad dwukrotnie do końca 2020 roku

Matryce OLED są coraz częściej stosowane we wszelkiego rodzaju urządzeniach. Podczas gdy jeszcze niedawno był to swojego rodzaju „luksus”, przeznaczony dla droższych modeli na rynku, teraz według najnowszych raportów, ma osiągnąć najwyższą sprzedaż w swojej historii.

OLED staje się standardem

Zgodnie z analizą firmy statystycznej UBI Research, która dostarczyła dane dla TheElec, ilość dostaw paneli OLED na rynek, w połowie tego roku, sięgnęła 231 milionów sztuk, a ich koszt wyniósł 13,5 mld dolarów. Jest to wynik gorszy od tego, który został osiągnięty w drugiej połowie 2019 roku. Wpływ na to miało wiele czynników (COVID-19 czy ograniczona liczba dostaw), jednak sytuacja ma wrócić do normy w drugiej połowie tego roku. Wszystko za sprawą nadchodzących premier, m.in. Huawei Mate 40 Pro czy Apple iPhone 12.

Statystycy przewidują, że panele OLED mogą osiągnąć pod koniec tego roku rekordowy wynik. Wysyłki omawianych matryc mają osiągnąć 383 mln sztuk i sprzedaż o wartości 28 mld dolarów. Oznacza to znaczący wzrost odpowiednio o 66% i 107% w porównaniu z pierwszą połową tego roku, który był bardzo bolesny dla producentów sprzętu elektronicznego. Przewidywania dają nadzieję, że wkrótce wszystko zacznie powoli wracać do normy.

Ilość dostaw paneli OLED w pierwszej połowie 2020 roku
Ilość dostaw paneli organicznych w pierwszej połowie 2020 roku (fot. TheElec)

Co więcej, wyświetlacze organiczne zaczynają znacznie przeważać nad matrycami, które zostały wykonane w technologii LCD. Jak raportuje TheElec, główny udział matryc organicznych w rynku stanowią smartfony. Właśnie panele OLED stanowiły ponad 82% wszystkich matryc, których celem było użycie w smart-telefonach. Można z tego wysnuć jasny wniosek, że OLED-y nie są przyszłością lub towarem „luksusowym”, a stają się technologią powszechną w mobilnych urządzeniach.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Dodatkowo, panele te są coraz częściej wykorzystane w smartwatchach, które zajmowały drugie miejsce pod względem ilości dostaw, z 33,48 mln sztuk, czyli 14,4 procent wszystkich przesyłek.

Patrząc na matryce OLED i ich jakość można stwierdzić, że producenci zmierzają w bardzo dobrym kierunku, ponieważ wyświetlacze te mają bardzo ładne odwzorowanie kolorów i świetną jasność, dzięki czemu idealnie sprawdzają się w urządzeniach mobilnych.