Dominacja Apple w świecie tabletów wciąż trwa (61,5% rynku)

Rynek tabletów internetowych jest bardzo młody (oczywiście bierzemy pod uwagę nową generację tych modeli, nie to, co było przed iPadem). Prezentacja pierwszego iPada w styczniu 2010 roku wywołała lawinę tego typu urządzeń od pozostałych producentów sprzętu elektronicznego. Początkowo jednak firma Apple nie miała praktycznie w ogóle konkurencji, dzięki czemu udział w rynku tabletów przez kilka ładnych miesięcy wynosił ponad 90%. Obecnie sytuacja ta uległa drastycznej zmianie. W końcu urządzenia konkurencji zyskały na popularności.

Firma IDC przedstawiła najnowszy raport dotyczący rynku tabletów. I tak, wyniki nie są zbyt zaskakujące. Dowiedzieliśmy się, że tablety Apple straciły nieco rynku – z 68,3% w drugim kwartale do 61,5% w trzecim kwartale bieżącego roku. Co ciekawe, procentowy spadek udziału w rynku nie szedł w parze ze spadkiem liczby sprzedanych urządzeń. W drugim kwartale było to 9,3 mln iPadów, natomiast w trzecim – 11,1 mln.

Do największego rywala Apple, o ile można go tak nazwać – Samsunga – należy jedynie 5,6% rynku (a warto przypomnieć, że ma bardzo bogate portfolio produktów: Galaxy Note, Galaxy Tab 7.7, Galaxy Tab 7.0 Plus, Galaxy Tab, Galaxy Tab 8.9, Galaxy Tab 10.1, Series 7 Slate). Jak nie trudno policzyć, to ponad dziesięć razy mniej udziału w rynku niż ma Apple.

Dodatkowo IDC prognozuje, że do tabletów z Androidem w czwartym kwartale 2011 roku będzie należało 40,3% rynku, co oznacza dość znaczny wzrost z 33,2% w poprzednim kwartale.

Ciekawe jak będzie się przedstawiało zestawienie przygotowane po zakończeniu czwartego kwartału 2011 roku. Warto pamiętać o Amazonie – po świetnej sprzedaży Kindle Fire – oraz B&N, którego Nook Tablet jest głównym konkurentem wspomnianego tabletu Amazonu.

źródło